Poslední úprava: PUCHMERTLOVA/FTVS.CUNI.CZ (02.04.2010)
The aim is to introduce the students into the problems of the international marketing, including international communication,
and regarding also the intercultural differences. The course will also include some related domains. We will also discuss the
international sports environment, and the respective international marketing for this field.
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (18.09.2020)
The aim is to introduce the students into the problems of the international marketing, including international communication, and regarding also the intercultural differences. The course will also include some related domains. We will also discuss the international sports environment, and the respective international marketing for this field.
Cíl předmětu - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (18.09.2020)
Students will learn to work in an international marketing environment and design international projects.
Podmínky zakončení předmětu - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (18.09.2020)
essay
oral exam
Literatura -
Poslední úprava: PUCHMERTLOVA/FTVS.CUNI.CZ (02.04.2010)
1. Onkvisit, Sak, Shaw, John J.: International marketing: analysis and strategy / Sak Onkvisit, John J. Shaw. - 3rd ed., Prentice-Hall, 1997
2. Machková H.: Mezinárodní marketing, 2. vydání, Praha: Grada 2006
3. Antonides, G, van Raaij, W.F.: Consumer Behaviour: A European Perspective, Wiley, 1998
4. Nový, I., Schroll-Machl, S.: Spolupráce přes hranice kultur, Praha: Management Press, 2005
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (18.09.2020)
MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing. 2., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Grada, 2006. Expert (Grada). ISBN 80-247-1678-X.
ŠTĚDROŇ B. Mezinárodní marketing a informační technologie: vybrané kapitoly. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2011. ISBN 978-80-7357-690-5.
ROŽEK J.,ŠTĚDROŇ B.: New technological trends and the gambling industry. Saarbrucken: Lambert Academic Publishing, 2011, ISBN: 978-3-8443-8908-1.
ŠTĚDROŇ,, B. Prognostické metody a jejich aplikace. Vyd. 1. V Praze: C.H. Beck, 2012. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7179-174-4.
ŠTĚDROŇ, B., KOCOUR, J. Technologické prognózy a telekomunikace. 1. vyd. Praha: Sdělovací technika, c2014. ISBN 978-80-86645-24-7.
ŠTĚDROŇ, B. a kol.: Manažerské rozhodování v praxi. Vydání první. Překlad Jiří Handlíř. V Praze: C.H. Beck, 2015. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-587-9.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PUCHMERTLOVA/FTVS.CUNI.CZ (02.04.2010)
Požadavky na klasifikovaný zápočet:
Elaborating a semester paper on a chosen theme
70 % success in the obligations during the semester (tests, case studies)
70 % success at the examination test
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (18.09.2020)
essay
oral exam
Sylabus -
Poslední úprava: PUCHMERTLOVA/FTVS.CUNI.CZ (02.04.2010)
Obsah výuky:
1. - 2. International environment and entrepreneurship, forms of entering the international markets.
3. - 4. International marketing strategies and planning.
5. Segmentation of international markets.
6. - 7. International branding policies and communication, influence of cultures.
8. - 9. International product policies.
10. - 11. International promotion and distribution.
12. - 13. International sports and related marketing.
14. Test.
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (18.09.2020)
1. Introduction to International marketing
2. Sources of Electronic Information specific for International Marketing
3. Basic Concepts of International Marketing, Theories of Globalization
4. The International Marketing Environment
5. Risks in International Marketing
6. International Marketing Research
7. Strategic Planning
8. Segmentation and Targeting
9. Case Study – Apple
10. International Branding
11. International Pricing
12. International Marketing and Distribution
13. International Marketing and Marketing Communication
14. China and USA
Studijní opory - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (18.09.2020)
The ZOOM online communication platform (login via link - e-mail distribution) will be used to transfer information, knowledge and expertise to the students. Furthermore, the MOODLE platform (login via SIS) will be used for possible distribution of materials or testing.