PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Prezentace výsledků vědecké práce - PKIN275
Anglický název: Presentation of Results of Scientific Work
Zajišťuje: Katedra společenskovědního základu v kinantropologii (51-300000)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/2, Z+Zk [HT]
Počet míst: 80 / 48 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Martin Musálek, Ph.D.
Vyučující: doc. PhDr. Martin Musálek, Ph.D.
Mgr. Karel Švátora, Ph.D.
Záměnnost : PFYZ085
Je záměnnost pro: PFYZ085
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (25.05.2021)
Cílem výuky je získat znalosti a dovednosti v oblasti prezentace závěrů výzkumných prací před odborným forem.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (25.05.2021)

Cílem je osvojení si tzv soft skills. Po absolvování předmětu budou studenti schopni samostatné tvorby prezentace splňující kritéria pro věedké konefercen bebo workshopy nejen po stránce grafické, textové, ale také po stránce rétorické.

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (25.05.2021)

ČESAL, J., LIŠKA, V. a kol. Vědecké psaní a prezentace. Praha: Professional Publishing, 2007. ISBN 978-80-86946-30-6.

DI FABIO, R. P. Essentials of Rehabilitation Research Philadelphia : F.A. Davis Company, 2012.

HINDLE, T. Jak připravit dobrou prezentaci. 1. vyd. Praha: Slovart, 2001. 72 s. ISBN 80-7209-319-3.

HŮRKOVÁ-NOVOTNÁ, J. Výslovnostní norma. Praha, 1991. ISBN-13: 978-0-8036-2564-8.

KOHOUT, J. Rétorika. Umění mluvit a jednat s lidmi. Praha: Management Press, 1999.

LEECH, G. N. Principles of Pragmatics, London, New York: Longman, 1983.

NÖLLKE, C. Umění prezentace : jak přesvědčivě, srozumitelně a působivě prezentovat. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. 111 s. ISBN 80-247-9057-2.

QIUNN, L., GORDON, J. Documentation for Rehabilitation: A Guide to Clinical Decision Making in Physical Therapy. 3. ed., Saunders 2016, ISBN-10: 0323312330.

ŠESTÁK, Z. Jak psát a přednášet o vědě. Praha: Academia, 2000. 204 s. ISBN 80-200-0755-5.

Metody výuky
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (25.05.2021)
Vyučující:
doc. PhDr. Martin Musálek, PhD.; PhDr. Vít Třebický, Ph.D.

Přednáška:
6.10.2020, 9:15-10:45

Praxe:
1. skupina 13.10., 3.11., 1.12.

2. skupina 20.10., 10.11., 8.12.

3. skupina 27.10., 24.11., 15.12.

dělení do skupin (1.-3.) bude upřesněno vyučujícím na úvodní přednášce

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (25.05.2021)

Požadavky na zápočet:

  • aktivní účast na cvičeních
  • prezentace zadaného tématu
Sylabus
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Musálek, Ph.D. (07.09.2023)

Přednášky:
1. Vědecká komunikace a její typy obecné vymezení a rozdíly mezi publikačním a konferenčním sdělením
2. Prezentace výsledků vědecké práce - orální sdělení: konferenční příspěvek, nebo prezentace výsledků závěrečné práce. Společné znaky základní pravidla, struktura příspěvku: šablony, fotny, barvy, platforma,
3. Časová osa příspěvku pro jednotlivé části prezentace v prostředí ppt, obsah jednotlivých částí v poměru k času, samotné uvedení příspěvku, hlavička prezentace, mluvené slovo a non verbální komunikace
4. Teoretická východiska, Introduction: obsah, posloupnost informací, animační pomůcky, poměr obrázek versus text, názornost při uvedení cíle příspěvku, mluvené slovo, rychlost a dikce ve sdělení

5. Otázky, hypotézy, v případě konferečního příspěvku formulace co a proč nás zajímá, animace, forma, grafické možnosti, přechod do metodické části příspěvku dikce sdělení rozdíl oproti předchozí části

6. Metodická část příspěvku struktura a hloubka informací při popisu výzkumného souboru, metod sběru dat, organizace sběru a analýzy dat, názornost text versus obrázky (např: určení demografické oblasti, výběr probandů, použití testů, věrohonost při screenshotech původních studií pro názornost diagnostické kvalt, analýza - teroie versus jak použitému statistickému postupu rozumí - dikce mluveného slova a časová dotace

7. Výsledky, struktura a množství, použití grafů, tabulek, obrázků a textu v kontextu názornosti, animační prostředky pro zvýšení názornosti našich zjištění. Dikce sdělení, rychlost mluveného slova, časová dotace

8. Diskuse, struktura množství informací s ohledem na množství výsledků, diskuse aby se diskutovalo, forma spekulace, nebo polemiky

9. Závěr: forma (text versus grafika), délka, struktura, respektování principů tzv Closing remarks nebo Summary: odlišnost od diskusní části

10. Konečná podoba prezentace tipy, triky pro navázání kontaktu s auditoriem, chování, non verbální komunikace, gesta, pozice vůči posluchačům, oblečení

Cvičení:
1. - 14. Z každé přednášky dostanou studenti konkrétní úkol. Studenti si vyberou ve vědeckých databázích v indeoxvaných časpisech studii, která je zajímá, musí být z oblasti fyzioterapie. Tuto studii musí mít ve full textové verzi a z této studie sestaví prezentaci typu závěrečné práce/konfereční příspěvek. V každém cvičením budou studenti prezentovat úkol, který jim vyučující zadá v přednášce. Vyučující vždy dá studentům zpětnou vazbu s připomínkami pro zapracování. 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK