PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
CJ II - španělština pro mírně pokročilé - PJAZ197
Anglický název: CJ II - Pre-Intermediate Course - Spanish
Zajišťuje: Katedra managementu sportu (51-300100)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2022
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (0)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Antonio Vicente Pérez Caramés
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (24.10.2019)
Kurz navazuje na základní kurz španělštiny. Výuka španělského jazyka s cílem osvojit komplexní řečové dovednosti (poslech, mluvení, čtení, psaní) v rovině obecného jazyka na úrovni A1.2 SERRJ.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (27.01.2021)

Osvojení a prohloubení komplexních řečových dovedností - poslech, mluvení, čtení, psaní - v rovině obecného jazyka; jazyková kompetence odpovídající úrovni A1.2 SERRJ.

Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (24.10.2019)

Literatura

1. MARÍN, Fernando, MORALES, Reyes. Vente 1. - A1, A2 Libro del Alumno. Madrid: Edelsa, Grupo Didascalia, S.A., 2014. ISBN: 978-84-7711-796-4.

2. MARÍN, Fernando, MORALES, Reyes. Vente 1. - A1, A2 Libro de ejercicios. Madrid: Edelsa, Grupo Didascalia, S.A., 2014. ISBN: 978-84-7711-060-6.

3. PROKOPOVÁ, Libuše. Španělština pro samouky. Voznice: LEDA, s.r.o., 2005. ISBN: 80-85927-08-X.

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (24.10.2019)

Požadavky na zápočet

  • Pravidelná docházka do výuky: Tolerovány jsou 2 absence za semestr. Za 3. a 4. nepřítomnost učitel studentovi přidělí náhradní práci podle vlastního uvážení. 5 a více absencí se rovná nesplnění zápočtových požadavků. Výjimkou je individuální studijní plán.
  • V průběhu semestru samostatný mluvený projev na dané téma (cca 5 min., písemná příprava).
  • Písemný test.

Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (24.10.2019)

Obsah výuky

1. L 6: Gramatické repetitorium. Přivlastňovací zájmena (nesamostatné tvary).

2. L 6: Časování sloves „salir“, „volver“, „empezar“, časování zvratných sloves, užití předložek a, de, en, con.

3. L 6: Opisné vazby s infinitivem, dny v týdnu, popis vzhledu a povahových vlastnosti. Čtení a poslech

s porozuměním.

4. L 7: Přídavná jména pro barvy. Rod a číslo. Časování sloves „saber“, „preferir“, „costar“ v přítomném čase

oznamovacím způsobu.

5. L 7: Nepřízvučné tvary osobních zájmen pro předmět přímý. Slovesa „quedar“, „parecer“, „gustar“ a tvary

osobních zájmen pro předmět nepřímý. Postavení osobních zájmen nepřízvučných. Čtení a poslech

s porozuměním.

6. L 8: Zopakování, muset, gerundium (jednoduché).

7. L 8: Vazba „estar + gerundio“, časování sloves „jugar“, „oir“, „conocer“. Čtení a poslech

s porozuměním.

8. L 9: Vazba „ir + a + infinitiv“. Postavení osobních nepřízvučných a zvratných zájmen (shrnutí).

9. L 9: Postavení nepřízvučných a zvratných zájmen, výrazy vymezení času. Čtení a poslech

s porozuměním

10. L 10: Složený minulý čas. Rozdíl v užití složeného a jednoduchého minulého času.

11. L 10: Opakování probraného učiva. Zhodnocení kurzu.

12. Test.

Průběžný nácvik řečových dovedností daný strukturou učebnice, pravidelné upevňování osvojených gramatických a syntaktických jevů, systematické rozšiřování slovní zásoby v každé vyučovací jednotce.

Studijní opory -
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (13.07.2021)

Základem naší společné úspěšné práce je i během distanční výuky práce se standardní učebnicí, případně dalšími prameny, uvedenými pod odkazem "literatura".

Abychom naplnili cíle výuky i Vaše očekávání, budeme i za těchto mimořádných okolností při výuce cizím jazykům využívat kombinaci všech dostupných a přípustných komunikačních kanálů, jmenovitě platformu MS Teams, korespondenční metodu, konzultace i průběžné ověřování úrovně Vaší jazykové kompetence.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK