PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Aktuální přístupy k hodnocení tělesné zdatnosti - PDSK059
Anglický název: Present Approaches to Physical Fitness Evaluation
Zajišťuje: Kinantropologie (51-400100)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2018
Semestr: letní
Body: 1
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je určen pouze pro doktorandy
předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
student může plnit i v dalších letech
Garant: doc. PaedDr. Aleš Suchomel, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (26.04.2018)
Předmět zahrnuje: koncept tělesné zdatnosti a základní motorické výkonnosti; koncepce a základní komponenty zdravotně a výkonnostně orientované zdatnosti; hlavní činitelé ovlivňující tělesnou zdatnost dětí, mládeže a dospělých; respektování motorického vývoje při hodnocení tělesné zdatnosti; sekulární trendy tělesné zdatnosti; hodnocení tělesné zdatnosti dětí, mládeže a dospělých prostřednictvím testových baterií; aktuální příklady testových baterií; vztahové hodnocení tělesné zdatnosti a pohybové aktivity; interpretace testových výsledků na základě normativně a kriteriálně vztažených standardů; adekvátní a neadekvátní způsoby použití hodnocení tělesné zdatnosti.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (26.04.2018)

SUCHOMEL, A. Současné přístupy k hodnocení tělesné zdatnosti u dětí a mládeže (Fitnessgram). Česká kinantropologie, 2003, vol. 7, č. 1, s. 81-98.

SUCHOMEL, A. Somatická charakteristika dětí školního věku s rozdílnou úrovní motorické výkonnosti. 1. vyd. Liberec: TU, 2004. 142 s. ISBN 80-7083-900-7.

SUCHOMEL, A. Tělesně nezdatné děti školního věku (motorické hodnocení, hlavní činitelé výskytu, kondiční programy). 1. vyd. Liberec: TU, 2006. 352 s. ISBN 80-7232-140-6.

RUBÍN, L., SUCHOMEL, A. & KUPR, J. Aktuální možnosti hodnocení tělesné zdatnosti u jedinců školního věku. Česká kinantropologie, 2014, roč. 18, č. 1, s. 11-22.

BOUCHARD, C., MALINA, RM., & PÉRUSSE, L. 1997. Genetics of fitness and physical performance. 1st ed. Champaign, IL : Human Kinetics. ISBN 0-87322-951-7.

COOPER INSTITUTE. 2014. FITNESSGRAM/ACTIVITYGRAM. Test administration manual. 5th ed. Champaign, IL : Human Kinetics. ISBN 9780736068567.

CORBIN, CB., & LINDSEY, R. 2005. Fitness for life. 5th ed. Champaign, IL : Human Kinetics. ISBN 0-7360-4662-3.

HAYWOOD, KM., & GETCHEL, N. 2005. Life span motor development. 4th ed. Champaign, IL : Human Kinetics. ISBN 0736055746.

HOWLEY, ET., & FRANKS, BD. 2007. Fitness professional´s handbook. 5th ed. Champaign, IL : Human Kinetics. ISBN 0736061789.

CHYTRÁČKOVÁ, J. (Ed.). 2002. UNIFITTEST (6-60). 1. vyd. Praha : FTVS UK. ISBN 80-86317-18-8.

RIKLI, R., & JONES, CJ. 2007. Senior fitness test kit. 1st ed. Champaign, IL : Human Kinetics. ISBN 0736067191.

MALINA, RM., BOUCHARD, C., & BAR-OR, O. 2004. Growth, maturation and physical activity. 2nd ed. Champaign, IL : Human Kinetics. ISBN 0-88011-882-2.

MĚKOTA, K., & CUBEREK, R. Pohybové dovednosti, činnosti, výkony. 1. vyd. Olomouc : UP, 2007. ISBN 978-80-244-1728.

MORROW, JR. et al. 2005. Measurement and evaluation in human performance. 3rd ed. Champaign, IL : Human Kinetics. ISBN 0-7360-5540-1.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK