PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Technika kognitivní stimulace - OVP13003
Anglický název: Technique of Cognition Stimulation
Zajišťuje: Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D.
Patří mezi: Volitelné předměty PS
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: MALKOVA/PEDF.CUNI.CZ (27.01.2012)
Kurs techniky kognitivní stimulace se zaměřuje na téma systematické výuky dovedností myslet a učit se. Jeho cílem je orientovat studenta v teoretických východiscích myšlenky výuky dovedností myslet a nabídnout inspiraci pro jejich praktické využití. Obsah kursu tvoří dvě tématické části: 1. téma teoretických východisek výuky dovedností myslet 2. téma praktických aplikací principů výuky myšlení v praxi- zejména formou představení programu Instrumentální obohacování Reuvena Feuersteina Požadavky k atestaci:předepsaná četba, docházka, atestace formou ústního kolokvia.
Literatura
Poslední úprava: MALKOVA/PEDF.CUNI.CZ (27.01.2012)

Studijní literatura povinná:

Seidlová Málková, G. Zprostředkované učení. Portál Praha 2009.

 

Studijní literatura doporučená:


Feuerstein, R., Rand, Y., Hoffman, M. B., Miller R.: Instrumental Enrichment and Intervention Program for
Cognitive Modifiability, Scott, Foresman, Glenview, Illinois, b.v. 1980.

Málková, G. Umění zprostředkovaného učení. Togga Praha 2008.

Sylabus
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (21.01.2011)

Struktura kursu v tématech:

1. Blok teoretických východisek

  • Co jsou to dovednosti myslet
  • Historie výuky myšlení
  • Jak rozumíme lidskému intelektu v pojmovém rámci dovedností myslet
  • Formy systematické výuky myšlení
  • Programy pro rozvoj dovedností myslet

2. Blok praktických aplikací

  • Feuersteinovo instrumentální obohacování
  • De Bonův CoRT
  • Dynamické vyšetřování

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK