|
|
|
||
Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (30.07.2014)
|
|
||
Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (30.07.2014)
Cílem předmětu je v komplexním přístupu vysvětlit vztah mezi pohybem a základními aspekty zdraví (v holistickém pojetí); motivovat k pohybovým aktivitám, následně předložit variability praktického strategického jednání podporujícího zdraví, resp. vedoucího ke zvládání rizik ohrožujících zdraví. |
|
||
Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (30.07.2014)
CSÉMY, L. Životní styl a zdraví českých školáků: z výsledků mezinárodní srovnávací studie Světové zdravotnické organizace The Health Behaviour in School-aged Children (HBSC). 1. vyd. Praha : Psychiatrické centrum, 2005. 139 s. ISBN 80-85121-94-8 HAVLÍNOVÁ, M. Program podpory zdraví ve škole: rukověť projektu Zdravá škola. 2. rozš. vyd. Praha : Portál, 2006. 311 s. ISBN 80-7367-059-3 JANSA, P. aj. Sport a pohybové aktivity v životě české populace. 1. vyd. Praha : UK, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2005. 150 s. ISBN 80-86317-33-1 KOL. Problematika výchovy dětí a mládeže ke zdravému způsobu života v evropských zemích. 1. vyd. Brno : MU, 1997. 293 s. ISBN 80-210-1654-X MARCUS, B.H.; FORSYTH, L.H. Psychologie aktivního způsobu života: Motivace lidí k pohybovým aktivitám. Praha : Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-654-4 |
|
||
Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (30.07.2014)
Návrh pohybové aktivity včetně cvičební jednotky a písemný test v rozsahu doporučené literatury . |
|
||
Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (30.07.2014)
1. Význam pohybových aktivit dětí a mládeže (jako volnočasových aktivit) v rámci prevence poruch zdraví, ve strategii zvládání auto-destruktivního jednání. 2. Problémy hypokinetického způsobu života, význam pohybových aktivit pro zdraví, zdravotně orientovaná zdatnost jako faktor prevence civilizačních chorob, dětských úrazů, stresu aj. 3. Fyziologie zátěže (reakce jednotlivých soustav na tělesné zatížení). 4. Vztah pohybu a výživy (příčiny a důsledky dětské obezity, mentální anorexie a bulimie). 5. Zásady přípravy kondičních programů; pohyb a somatomentální vývoj osobnosti. 6. Motivace k rozvíjení pohybových (sportovních) aktivit v rámci zájmového vzdělávání. |