|
|
|
||
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.04.2015)
|
|
||
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.04.2015)
V oblasti cílové skupiny dětí raného a předškolního věku se sluchovým postižením představit vybrané formy speciálněpedagogické intervence (stimulace, reedukace, kompenzace) specifické pro období školního věku a podpůrná opatření pro děti se zdravotním postižením uplatňovaná v základním vzdělávání. Seznámení s aktuálními poznatky, možnostmi a postupy v podpoře, rozvoji a vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, se sluchovým postižením, s mentálním postižením a s poruchou autistického spektra, s tělesným postižením, se zrakovým postižením (organizace výuky, speciální a didaktické pomůcky, úprava vzdělávacího obsahu apod.). |
|
||
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.04.2015)
MUKNŠNÁBLOVÁ, Martina. Péče o dítě s postižením sluchu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2014, 128 s. ISBN 978-802-4750-347. KNOTOVÁ, Dana. Školní poradenství. Vyd. 1. Praha: Grada, 2014, 258 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4745-022. PEUTELSCHMIEDOVÁ, Alžběta. Logopedické poradenství: příklady a analýzy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 124 s. ISBN 978-802-4726-663. ŠKODOVÁ, Eva a Ivan JEDLIČKA. Klinická logopedie. 2. aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2007, 615 s., viii s. barev. obr. příl. ISBN 978-807-3673-406. VALENTA, Milan. Mentální postižení: v pedagogickém, psychologickém a sociálně-právním kontextu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012, 349 s. Psyché (Grada). ISBN 978-802-4738-291. HÁJKOVÁ, Vanda a Iva STRNADOVÁ. Inkluzivní vzdělávání: [teorie a praxe]. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 217 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4730-707. KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, Lea, Jaroslav ŘEHŮŘEK a Ingrid MADLENER. Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení. Editor Marie Vítková. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 1999, 94 s. ISBN 80-859-3175-3. JANKOVSKÝ, Jiří. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením: somatopedická a psychologická hlediska. 2. vyd. Praha: Triton, 2006, 173 s. ISBN 80-725-4730-5. Jucovičová, D., Žáčková, H.: Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině. Grada Publishing, a. s., 2010. ISBN 978-80-247-2697-7. Mertin, V., Krejčová, L. a kol.: Problémy s chováním ve škole - jak na ně, Wolters Kluwer, 2013. ISBN 978-80-7478-026-4. Pokorná, V.: Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování, Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-817-3.
Sluchové postižení DOLEŽALOVÁ, L., HRICOVÁ, L. Vytváření podmínek procesu pro cestu k inkluzivní společnosti a inkluzivnímu vzdělávání s ohledem na jedince se sluchovým postižením. In KLENKOVÁ, J. et al. Jedinci s narušenou komunikační schopností a se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí škol, školských zařízení a v zařízeních sociálních služeb. 1. Vydání. Brno: MU, 2013, s. 105-126. ISBN 978-80-210-6652-6. DOLEŽALOVÁ, L., HRICOVÁ, L. Profesní uplatnění osob se sluchovým postižením v České republice. In FRIEDMANN, Z. et al. Specifika profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich pracovní uplatnění. Professional Orientation of Pupils with Special Educational Needs and their Job Opportunities. 1. Vyd. Brno: Paido, 2012. s.133-140. ISBN 978-80-7315-236-9. HORÁKOVÁ, R. Sluchové postižení - úvod do surdopedie. Praha. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0084-0. LEJSKA, M. Poruchy verbální komunikace a foniatrie. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-038-7 ŠLAPÁK, I. a kol. Dětská otorinolaryngologie. Praha: Mladá fronta a. s. 2013. ISBN 978-80-204-2900-1. |