|
|
|
||
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.04.2015)
|
|
||
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.04.2015)
Speciální pedagogika znevýhodněného člověka s mentálním postižením: Uvedení do problematiky osob se mentálním postižením a PAS; současné trendy. Speciální pedagogika znevýhodněného člověka s tělesným postižením: Uvedení do problematiky somatopedie jako vědního a studijní oboru s vlastní diagnostikou a metodikou. Představuje práci s cílovými skupinami v raném, předškolním, školním věku jedince s různým typem tělesného postižení, s důrazem na socializační a vzdělávací možnosti. Znalost vzdělávací problematiky osob s tělesným postižením v raném, školním věku. Speciální pedagogika znevýhodněného člověka se zrakovým postižením: Uvedení do problematiky tyflopedie jako vědního a studijní oboru. |
|
||
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.04.2015)
Speciální pedagogika znevýhodněného člověka s mentálním postižením: ČERNÁ, M. A KOL.. Česká psychopedie - speciální pedagogika osob s mentálním postižením. Praha : Karolinum. 2008. ISBN 978-80-246-1565-3. VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pomáhající profese. Praha : Portál, 2011. VALENTA M., MULLER, O. Psychopedie, teoretické základy a metodika. Olomouc : Parta, 2003.
Speciální pedagogika znevýhodněného člověka s tělesným postižením: BARTOŠOVÁ, B., SOUDNÁ, K. Obligatorní diagnózy a obligatorní diagnostika ve speciálně pedagogických centrech pro děti a žáky s tělesným postižením. In Obligatorní diagnózy a obligatorní diagnostika ve speciálně pedagogických centrech. Praha: IPPP ČR, 2007, s. 82-108. ISBN 978-80-86856-42-1. HÁJKOVÁ, V. Podpora speciálních vzdělávacích potřeb žáků se zdravotním znevýhodněním. Pedagogická fakulta UK: Praha, 2008. ISBN 978-80-7290-344-3. HÁJKOVÁ, V. Bazální stimulace, aktivace a komunikace v edukaci žáků s kombinovaným postižením. Praha: Epocha, 2009. 159 s. ISBN 978-80-904464-0-3. HÁJKOVÁ, V., STRNADOVÁ, I. ( Eds.) Zředěný život. Léčebné, psychosociální a vzdělávací aspekty progresivních onemocnění. Praha: Somatopedická společnost &Epocha, 2011. ISBN 978-80-904464-1-0 . CHRZOVÁ, D., BENONIOVÁ, M., UZDAŘOVÁ, L., ZÁHORSKÁ, J.: Děti s tělesným postižením a jejich začleňování do běžných škol. In: Pedagogická a psychologická diagnostika, Raabe, 2009. VÍTKOVÁ, M. Somatopedie. Speciální pedagogika osob s tělesným a zrakovým postižením. In Přehled speciální pedagogiky. Rámcové kompendium oboru. 1. vydání. Praha : Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0602-6
Speciální pedagogika znevýhodněného člověka se zrakovým postižením: HAMADOVÁ, P, KVĚTOŇOVÁ, L, NOVÁKOVÁ, Z Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-159-1. HOUSAROVÁ, B. (ed). Speciálněpedagogická čítanka. Praha: UK, 2003. ISBN 80-7290-109-5. JESENSKÝ, J. Andragogika a gerontagogika handicapovaných. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-823-9. KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L. Oftalmopedie. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-84-2. KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L.(ed). Edukace dětí se speciálními potřebami v raném a předškolním věku. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-063-8. LUDÍKOVÁ, L., MALEČEK, M. Tyflopedie III. Olomouc: PedF UP, 1991. MASON,H. Visual Impairment. London: David Fulton Pulishers, 1997. ISBN 1-85346-335-3. VÁGNEROVÁ, M. Oftalmopschologie dětského věku. Praha: Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-053-X. VÍTKOVÁ, M.(ed). Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení. Brno: Paido, 1999. ISBN 80-85931-75-3. |