Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)
Cílem je seznámit studenty se základními filosofickými pohledy na výchovu a vzdělávání a kultivaci vztahu člověka
ke světu a k sobě samému. Seznámení posluchačů s aktuálními problémy, které se v širším společenském
kontextu dotýkají práce pedagogických pracovníků. Akcentován je etický rozměr profesionální pedagogické práce.
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (05.12.2010)
The course acquaints students with various aspocts of contemporary society. Attention to overlapping social, philosophical, economic and political aspects and their impact on education.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (05.12.2010)
Cílem je seznámit posluchače se základními filozofickými pohledy na výchovu a vzdělávání a kultivaci vztahu člověka ke světu a k sobě samému. Upozorňuje na aktuální problémy, které se širším společenském kontextu dotýkají práce pedagogů.
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (05.12.2010)
The aim is to acquaint students with the basic philosophical perspectives on the
education and cultivation of man´s relationship to the world and oneself. Attention to current issues that affect the broader social context of work of teachers.
Literatura
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)
PROKEŠOVÁ, M. Filosofie výchovy. Ostrava : PedF OU, 2004. ISBN 80-7042-693-4.
SEMRÁDOVÁ, I. Etika. Hradec Králové : Gaudeamus, 2005. ISBN 80-7041-403-0.
Pelcová, N. Vzorce lidství. Filosofie o člověku a výchově. Praha : Institut sociálních vztahů, 2001. ISBN 80-85866-64-1.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (05.12.2010)
Požadavky ke zkoušce: vypracování písemné práce (bližší údaje předá vyučující při první konzultaci), ústní zkouška na základě písemné práce.
Sylabus -
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)
charakteristika současného stavu společnosti z pohledu sociálního, filosofického, ekonomického,
politického a filozofického;
základy filosofie výchovy;
rozbor vybraných problémů, týkajících se pedagogických pracovníků ve vztahu k veřejnému mínění;
etika učitelské a vychovatelské profese.
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (05.12.2010)
1. Characteristics of the current state of society in terms of social, economic, political and
philosophical.
2. The philosophy of education.
3. Analysis of selected issues relating to teaching staff in relation to public opinion.
4. Basic principles of economic and legal thinking.