|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (25.09.2018)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (09.01.2024)
Student/ka definuje neformální vzdělávání a jeho roli ve společnosti a při učení žáků. Student/ka charakterizuje Mezinárodní cenu vévody z Edinburghu (DofE). Student/ka vyjmenuje principy a oblasti programu DofE. Student/ka popíše roli koordinátora a vedoucího programu. Student/ka popíše, jak nastavovat s žáky cíli v jednotlivých oblastech a jaká je role koučovacího přístupu ve vedení účastníků. Student/ka charakerizuje fungování programu DofE na vzdělávacích institucích v praxi; role Národní kanceláře DofE; Online Record Book. Student/ka diskutuje specifika fungování programu DofE v různých typech vzdělávacích institucí (základní školy, střední školy, DDM, SVČ, dětské domovy, neziskové organizace);. Student/ka navrhne způsoby práce se znevýhodněnými účastníky programu. Student/ka reflektuje přínos programu pro všechny zúčastněné. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (26.09.2020)
Semináře budou vyučovány interaktivně online (platformu a odkaz na ni upřesní vyučující před konáním první vyučovací hodiny) v čase rozvržené výuky. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (28.10.2019)
Neformální vzdělávání - MŠMT: http://www.msmt.cz/mladez/neformalni-vzdelavani-1 DofE: https://www.dofe.cz/, https://www.dofe.cz/en/ Neformální vzdělávání a volnočasové aktivity dětí a mládeže. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008. ISBN 978-80-7041-874-1.
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (25.09.2018)
Předpoklady úspěšného absolutoria jsou následující: a) docházka: přijatelná je jedna omluvená absence, b) aktivní účast na seminářích, c) kolokviální zkouška: úspěšné zvládnutí předpokládá základní znalost principů neformálního vzdělávání a schopnost aplikovat poznatky na příkladech problematických situací, se kterými se vedoucí DofE ve své praxi mohou setkat.
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (25.09.2018)
Tematický plán přednášek: 1. Organizace studia a úvod do neformálního vzdělávání. 2. Ilustrace neformálního vzdělávání na programu DofE; představení programu; mezinárodní rozměr programu. 3. Principy a oblasti programu DofE. 4. Role koordinátora a vedoucího programu; nastavování cílů v jednotlivých oblastech; koučovací přístup ve vedení účastníků a případové studie. 5. Oblast expedice; případové studie. 6. Fungování programu DofE na vzdělávacích institucích v praxi; role Národní kanceláře DofE; Online Record Book. 7. Specifika fungování programu DofE v různých typech vzdělávacích institucí (základní školy, střední školy, DDM, SVČ, dětské domovy, neziskové organizace); práce se znevýhodněnými účastníky programu. 8. Konkrétní příklady případových studií. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (28.10.2019)
a) attendance: one absence is acceptable, |