Poslední úprava: Mgr. Tina Živa Kopecká, DiS. (22.03.2022)
Kurz je zaměřený na realizaci vlastního autorského projektu. Předmět je koncipovaný jako tvůrčí dílna. Základem jsou
tvořivé etudy a experimentální činnost v oblasti mutimediální tvorby. Student se v dílně seznámí se širokou škálou
výtvarných přístupů, technických postupů a výrazových možností v kontextu s aplikací do výtvarné výchovy na
různých stupních a typech škol. Cíl výuky: Porozumět principům a souvislostem multimédií v kontextu soudobé
vizuální kultury. Prozkoumat možné aplikace těchto východisek ve výtvarné výchově. Nahlédnout a reflektovat
pedagogické aspekty vlastního tvůrčího procesu. Pokusit se transformovat jedinečnou zkušenost do pedagogického
výstupu. Student rozvíjí základní znalosti a dovednosti, které si osvojil v semináři bakalářského stupně formou
samostatné práce nad uceleným autorským projektem. Student se orientuje v oblasti teorie elektronických médií a
audiovizuální komunikace. Student rozvíjí vlastní kritické uvažování o uměleckém díle, jeho kontextech a obsahu.
Student je schopen obsáhnout jednotlivé realizační kroky autorského projektu, naplánovat a určit časování realizace
jednotlivých etap projektu (stanovení tématu, tematické skici, technické skici, konečný výstup). Student umí osvětlit i
obhájit obsahovou i formální podobu vlastního projektu, vysvětlit základní cesty i principy řešení, navrhnout způsob
prezentace své práce. Student je schopen převést tvůrčí zkušenost do návrhu pedagogického výstupu.
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (25.02.2022)
The course is focused on the implementation of your own author's project. The course is designed as a creative workshop. The basis is creative etudes and experimental activities in the field of multimedia creation. The student will get acquainted with a wide range of artistic approaches, technical procedures and expressive possibilities in the context of application to art education at various levels and types of schools. Objective of the course - aims of the course unit: To understand the principles and contexts of multimedia in the context of contemporary visual culture. Explore possible applications of these principles in art education. Insight and reflect on the pedagogical aspects of one's own creative process. Try to transform a unique experience into a pedagogical output. The student develops the basic knowledge and skills that he acquired in the bachelor's degree seminar in the form of independent work on a comprehensive author's project. The student is familiar with the theory of electronic media and audiovisual communication. The student develops his own critical thinking about the work of art, its contexts and content. The student is able to include the individual implementation steps of the author's project, plan and determine the timing of the implementation of individual stages of the project (topic determination, thematic sketches, technical sketches, final output). The student is able to illuminate and defend the content and formal form of their own project, explain the basic ways and principles of solution, and design a way to present their work. The student is able to translate creative experience into the design of pedagogical output.
Deskriptory
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D. (31.01.2023)
Celková časová zátěž studenta: 50 Odpovídající množství kreditů: 3 Přidělené kredity: 3 Zakončení: Z
Přímá výuka Přednášky: 0 Cvičení: 1 Praxe: 0
Příprava na výuku Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky: 0 hodin Doba očekávané přípravy na 1 cvičení: 20 minut Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe: 0 minut Samostudium literatury (za semestr): 10 hodin Práce se studijními materiály (za semestr): 5 hodin Plnění průběžných úkolů (za semestr): 25 hodin
Plnění předmětu Seminární práce: 5 hodin Příprava na zápočet: 15 hodin Příprava na zkoušku a zkouška: 0 hodin
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D. (23.01.2023)
BENJAMIN W. Umělecké dílo ve věku své technické reprodukovatelnosti, in: Benjamin, W.: Dílo a jeho zdroj. Praha: Odeon, 1979, str. 16 – 47. DVOŘÁK, T. (ed.) Kapitoly z dějin a teorie médií. Praha: VVP AVU, 2010. ISBN 978-80-87108-16-8 FOSTER H, KRAUSSOVÁ R., BOIS Yve-Alain, BUCHLOH B., Umění po roce 1900. Praha: Slovart, 2015 ISBN 978-80-7391-975-7 FLUSSER, V. Do universa technických obrazů, Praha: OSVU, 2001. ISBN 80-238-7569-8 MANOVICH, L. Principy nových médií [online]. 2002: Dostupné z: http://www2.iim.cz/wiki/images/5/52/Manovich2-02i.pdf POSPISZYL, T. Asociativní dějepis umění. Poválečné umění napříč generacemi a médii (koláž, intermediální a konceptuální umění, performance a film). Praha: Tranzit, 2014. ISBN 978-80-87259-28-3. 208
Základní literatura je k dispozici v Knihovně PedF UK, Knihovně Uměleckoprůmyslového muzea, Knihovně Celetná FF UK, na online databázích oborových časopisů IJETA (International Journal for Education through Art/ https://www.intellectbooks.com/), IJADE (International Journal of Art & Design Education/ https://onlinelibrary.wiley.com/).
Studijní opory jsou umístěny v aplikaci Moodle: https://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=4968. Klíč k zápisu: Medium
Sylabus
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D. (18.03.2024)
Odkazy kurzu Multimediální tvorba (OPNV4V033B) v aplikaci Moodle Klíč k zápisu: Tvorba
Témata cvičení předmětu 01. Zadání semestrálních prací. 02. Grafická etuda I. 03. Grafická etuda II. 04. Grafická etuda III.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D. (18.03.2024)