Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (20.04.2021)
Kurz je zaměřen na rozvoj profesního vidění studentů prostřednictvím rozboru videozáznamů hodin výtvarné výchovy. Jedná se buď o hodiny výtvarné výchovy odučené jiným učitelem, nebo hodiny, které studenti naplánují a realizují sami. Sledování videozáznamů umožňuje zaměřit se na výukové situace v jejich komplexitě. Prostřednictvím užívaného rámce umožňuje studentům zaměřit se na podstatné obsahové aspekty výuky jako jsou cíl výuky, učivo, tvorba významu, komunikace v hodině aj. Videoklub vychází z výukové praxe, je vhodným rozšířením praxí studentů. Je reflektivně pojatý, orientovaný na diskusi a kooperaci.
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (25.02.2022)
The course is focused on the development of students' professional vision through the analysis of video lessons. These are either art lessons taught by another teacher or lessons that students plan and implement themselves. Watching videos allows you to focus on learning situations in their complexity. Through the framework used, it allows students to focus on the essential content aspects of teaching such as the aim of teaching, curriculum, meaning creation, communication in class, etc. The video club is based on teaching practice, and is a suitable extension of students' practice. It is reflective, focused on discussion and cooperation.
Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (20.04.2021)
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení: 3 hodiny
Samostudium literatury (za semestr): 10 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr): 15 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr): 30 hodin
Příprava na zápočet 10 hodin
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (20.04.2021)
KITZBERGEROVÁ, L. (2014) didaktika výtvarné výchovy. Praha: Pedagogická fakulta
NOVOTNÁ, M. (2019) Čeho si všímají studenti učitelství na videonahrávce hodiny výtvarné výchovy? Praha: Výtvarná výchova 59(1-2), s. 30-47
VONDROVÁ, N. et al. (2020) Video-interventions: Bridges between theory and practice in pre-service teachers´development. Praha: Karolinum Press
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (20.04.2021)
zápočet udělený na základě průběžně odevzdané práce