Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (16.10.2018)
Předmět vede studenty k praktickému využití znalostí získaných ve studijních předmětech. Je zaměřen na specifickou problematiku osob v dospělém věku, u nichž se projeví narušení komunikační schopnosti. Praxe probíhá pod supervizí zvoleného pracoviště a garanta oborové praxe. Student se aktivně podílí na logopedické intervenci,je schopen interpretovat a obhájit zvolené postupy, metody, posloupnost, jenž v praxi aplikoval. Své působení a závěry z praxe prezentuje formou, která je předem stanovena.
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (30.10.2019)
The course is focused on the practical use of knowledge gained in study subjects. It is focused on specific issue of adult people with communication disability. The practice is supervised by the chosen institution and the garant of the professional practice. The student is actively involved in the speech therapy and intervention, is able to interpret and defend the selected procedures, methods and sequences, which he applied in practice. He presents his work and conclusions from practice in a form that is set in advance.
Deskriptory
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (05.09.2021)
Praxe bude probíhat prezenční formou. Pokud bude nutné vzhledem k epidemiologické situaci přejít na jinou formu plnění odborné praxe, bude přihlášeným studentům sděleno e-mailem.
Literatura -
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (30.10.2019)
Povinná literatura:
BARTOŇOVÁ, M., PIPEKOVÁ, J. Manuál pro pedagogickou praxi: teorie a praxe. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5497-4.
BENDL, S., KUCHARSKÁ, A. (ed.) a kol. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie - skripta pro studenty vykonávající pedagogickou praxi. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2008.
KEPKA, J. a KLEČKOVÁ, G. Pedagogická praxe: metodické pokyny. Vyd. 1. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2007, 152 s. ISBN 978-80-7043-590-8.
KOL.AUTORŮ Soubor metodických materiálů pro asistenty pedagoga. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015.
Doporučená literatura:
BENDOVÁ, P. a kol. Kompenzační pomůcky pro osoby se specifickými potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého 2006. ISBN 80-244-1436-8.
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.
SLOWÍK, J. Komunikace s lidmi s postižením. Praha: Portál 2010. ISBN 978-80-7367-691-9.
MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita 1995. ISBN 80-210-1070-3.
NELEŠOVSKÁ, A., SVOBODOVÁ, J. Pedagogická praxe : Praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro I. st. ZŠ. Olomouc: Univerzita Palackého 2000. ISBN 80-244-0171-1.
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (30.10.2019)
BARTOŇOVÁ, M., PIPEKOVÁ, J. Manuál pro pedagogickou praxi: teorie a praxe. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5497-4.
BENDL, S., KUCHARSKÁ, A. (ed.) a kol. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie - skripta pro studenty vykonávající pedagogickou praxi. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2008.
KEPKA, J. a KLEČKOVÁ, G. Pedagogická praxe: metodické pokyny. Vyd. 1. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2007, 152 s. ISBN 978-80-7043-590-8.
KOL.AUTORŮ Soubor metodických materiálů pro asistenty pedagoga. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015.
BENDOVÁ, P. a kol. Kompenzační pomůcky pro osoby se specifickými potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého 2006. ISBN 80-244-1436-8.
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.
SLOWÍK, J. Komunikace s lidmi s postižením. Praha: Portál 2010. ISBN 978-80-7367-691-9.
MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita 1995. ISBN 80-210-1070-3.
NELEŠOVSKÁ, A., SVOBODOVÁ, J. Pedagogická praxe : Praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro I. st. ZŠ. Olomouc: Univerzita Palackého 2000. ISBN 80-244-0171-1.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (16.10.2018)
K ukončení předmětu je požadováno zpracování deníku z praxe, v němž bude zachycen průběh odborné praxe; stručná charakteristika zařízení, které odbornou praxi poskytovalo. Rozpracování charakteristiky klientů, u nichž byla realizována logopedická intervence, stanovené diagnózy, průběh logopedické intervence
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (30.10.2019)
To pass the course it is required to prepare a diary from practice, which will capture the professional practice, a brief description of the institution which professional practice has provided. Elaboration of the characteristics of clients, diagnoses and process of speech therapy and intervention.