|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Hádková, Ph.D. (01.02.2018)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Hádková, Ph.D. (02.02.2018)
Cílem předmětu je poskytnout studentům souhrnný vhled do surdopedické oblasti zabývající se orálními komunikačními přístupy. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Hádková, Ph.D. (01.02.2018)
BARTOŇOVÁ, M., BYTEŠNÍKOVÁ, I., VÍTKOVÁ, M. Děti se speciálními vzdělávacími pozřebami v mateřské škole. Brno: Paido, 2012. ISBN 978-80-7315-237-6. HÁDKOVÁ, K. Vzdělávání žáků a studentů s kochleárním implantátem. Pedagogická fakulta UK, Praha, 2012. ISBN 978-80-7290-618-5. HOLMANOVÁ, J. Raná péče o dítě se sluchovým postižením. Praha: Septima, 2002. ISBN 80-7216-162-8. HORÁKOVÁ, R. Surdopedie. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2011. ISBN 978-80-7315-225-3. HORÁKOVÁ, R. Sluchové postižení – úvod do surdopedie. Praha: Portál, 2012. ISBN 987- 80-262-0084-0. JANOTOVÁ, N. Integrace sluchově postiženého dítěte v mateřské a základní škole. Praha: Septima, 1998. ISBN 80-85801-72-8. JANOTOVÁ, N. Odezírání u sluchově postižených. Praha: Septima, 1999. ISBN 80-7216-82-6. JANOTOVÁ, N. Reedukace sluchu sluchově postižených dětí v předškolním věku. Praha: Septima, 1996. ISBN 80-85801-90-6. KRAHULCOVÁ, B. Komunikace sluchově postižených. Praha: Karolinum, 2003. ISBN 80-246- 0329-2. POUL, L. Dítě s vadou sluchu. Jeho včasná výchova v rodině. Praha: Svoboda 1992. ISBN 80-210-1479-2. PULDA, M. Surdopedie se zaměřením na raný a předškolní věk. Brno, Masarykova univerzita 1994. ISBN 80-210-0476-2. STRNADOVÁ, V. Hádej, co říkám aneb odezírání je nejisté umění. Praha: MZ ČR, 1998, SBN 80- 903035-0-1. TARCSIOVÁ, D. Komunikačný systém sluchovo postihnutých a spôsoby prekonávania ich komunikačnej bariéry. Bratislava: Sapientia, 2005. ISBN 80-969112-7-9. VYMLÁTILOVÁ, E. Kandidáti a uživatelé kochleárního implantátu. In Kochleární implantáty: rady a zkušenosti. Praha: FRPSP, o. s., 2009, s. 84–91. ISBN 978-80-86792-23- 1. VYMLÁTILOVÁ, E. Kochleární implantáty – zkušenosti s dětmi s kombinovaným postižením. In Kochleární implantáty: rady a zkušenosti. Praha: FRPSP, o. s., 2009. S. 108-112. ISBN 978-80- 86792-23-1. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Hádková, Ph.D. (31.01.2020)
Zkouška se bude skládat ze tří částí - písemný test, ústní zkouška, PP prezentace na zadané téma. Splnění testu je podmínkou k ústní zkoušce. Písemný test je možné absolvovat maximálně třikrát. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Hádková, Ph.D. (14.06.2018)
1. Vývoj orálních metod u nás a ve světě. 2. Specifika orálních komunikačních přístupů (auditivně-orální, auditivně-verbální, přirozený oralismus, mateřská reflektivní metoda). 3. Kochleární implantáty. 4. Rehabilitační intervence po kochleární implantaci u dětí v raném a předškolním věku, CKID, faktory ovlivňující rehabilitaci, testy zaměřené na sluchovou percepci, produkci a srozumitelnost řeči (používané u nás i v zahraničí). 5. Výběr a zařazení do základní školy hlavního vzdělávacího proudu a základní školy pro sluchově postižené (kritéria, role SPC, výhody a nevýhody škol pro sluchově postižené). 6. Prvopočáteční čtení a psaní, čtení s porozuměním žáků s kochleárním implantátem, Kaufmanův subtest, výzkumy. |