PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Language and Literacy Development - OPNP3Q303C
Anglický název: Language and Literacy Development
Zajišťuje: Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: oba
E-Kredity: 3
Rozsah, examinace: 0/2, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Hana Sotáková, Ph.D. (04.02.2020)
Tento kurz umožňuje porozumět vývojové souvislosti jazykových schopností a rozvoje gramotnosti. Ve své podstatě vysvětluje význam konceptu tzv. pregramotnosti. Na základě stávajících poznatků odborné literatury a aktuálního výzkumu ukazuje, jak konkrétní aspekty jazykových schopností ovlivňují vývoj jednotlivých fází rozvoje gramotnosti, tedy počátečního čtení, dekódování i porozumění čtenému. Cílem kurzu je především umožnit aplikaci poznatků o souvislostech jazykových a gramotnostních dovedností do praxe psychologického poradenství, zejména do oblasti práce s dětmi s SPU.
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (09.04.2020)

SNOWLING, M. J., & HULME, C.  (2013). Developmental disorders of language learning and cognition. John Wiley & Sons. Vybrané kapitoly.

SNOWLING, M. J., & HULME, C. (Eds.). (2008). The science of reading: A handbook (Vol. 9). John Wiley & Sons. Vybrané kapitoly.

CARAVOLAS, M., LERVAG, A., MOUSIKOU, P., EFRIM, C., LITAVSKÝ, M., ONOCHIE-QUANTILLAS, E., SALAS, N., SCHOFFELOVA, M., DEFIOR, S., MIKULAJOVA, M., SEIDLOVÁ MÁLKOVÁ, G., & HULME, CH. Common patterns of prediction of literacy development in different alphabetic orthographies. Psychological Science,2012,  23(5).

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (09.04.2020)

Kurz je ukončen odevzdáním písemně zpracováné seminární práce a následnou prezentací tématu seminární práce v semináři. Práce je předkládána v angličtině (kurz je vyučován v angličtině). 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK