|
|
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (27.04.2020)
|
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (27.04.2020)
Povinná literatura BARTOŇOVÁ, M. Specifické poruchy učení. Brno: Paido, 2018. ISBN 978-80-7315-266-6 ELLIOTT, J., PLACE, M. Dítě v nesnázích: prevence, příčiny, terapie. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012.ISBN 80 247-0182-0. BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků sespeciálními vzdělávacími potřebami v základní škole.3. dotisk. Brno: MU, 2016. ISBN 978-80-210-6678-6 POKORNÁ V. Vývojové poruchy učení v dětství a dospělosti. Praha: Portál, 2010.ISBN978-80-7367-773 JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Dyslexie. Praha: Nakladatelství D+H, 2004.ISBN978-80-90386-976 Doporučená literatura BARTOŇOVÁ, M.Approaches to studentswithlearningdisorders in inklusive schoolenvironment. Brno: MU.1. dotisk, 2015. ISBN 978-80-210-7110-0 PORTEŠOVÁ, Š. Rozumově nadané dítě s dyslexii. Brno: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-990-3. BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ. M. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy: Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2016. ISBN 978-80-7315-255-0. GILLERNOVÁ, I., KREJČOVÁ, L., Sociální dovednosti ve škole. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3472-9. BARTOŇOVÁ, M., PITNEROVÁ, P., VÍTKOVÁ, M. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve středním školství. Texty k distančnímu vzdělávání. 1. vvd. Brno: Paido, 2013. ISBN 9788073152437. ČOSIV- Sluchové vnímání online dostupné https://www.podporainkluze.cz/material/metodicke-video-rozvoj-sluchoveho-vnimani/ |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (27.04.2020)
Obsah: 1. Terminologická východiska – vymezení pojmu SPU, definice, projevy specifických poruch učení, systémový přístup k poruchám učení – systémový a kauzální přístup, systémové myšlení 2. Detailní rozbor symptomatiky ADD, ADHD 3. Sekundární a primární důsledky poruch chování a specifické poruchy učení 4. Zvláštnosti psychického vývoje jedince s SPU, kognitivní procesy v odraze osobnosti jedince s SPU 5. Identifikování potřeb-motivace, zvládání zátěže a úspěšnost jedince s SPU v procesu učení 6. Učební preference u žáků s SPU 7. Inkluzivní edukace žáků se specifickými poruchami učení, postoje žáků ke škole a učení, vzdělávací potřeby žáků se specifickými poruchami učení 8. Studijní a profesní orientace žáků s SPU (škola, pedagogové, terapeuti) 9. Projevy poruch učení a chování v osobnostním vývoji, problematika dospělých jedinců 10. Reedukace, zásady, metody dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie a dalších poruch SPU 11. Strategie a přístupy v inkluzivní edukaci jedinců se specifickými poruchami učení |