PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Tvorba výukových aplikací - OPNI3Q031A
Anglický název: Designing educational applications
Zajišťuje: Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 48 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. Mgr. Cyril Brom, Ph.D.
Prerekvizity : OPNI3Q021A
Je prerekvizitou pro: OPNI3I041A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: doc. Mgr. Cyril Brom, Ph.D. (11.09.2019)
Předmět se orientuje na využívání dostupných interaktivních zařízení pro tvorbu různých typů didaktických materiálů a jejich zařazení do edukačních procesu. Posláním tohoto předmětu je na základě technologických znalostí rozvíjet praktické dovednosti v oblasti vývoje výukových aplikací a vytvořit předpoklady pro efektivní uplatnění technických prostředků a didaktických materiálů ve vzdělávání. Obsahově se předmět zaměřuje na tvorbu a realizaci didaktických materiálů, resp. digitálních učebních a vzdělávacích objektů, vzhledem k různým typům interaktivním zařízení, jejich specifik a didaktických aspektů. Mezi hlavní témata patří didaktická specifika technických prostředků v edukaci i interaktivní prostředky. Z hlediska samotného vytváření didaktických materiálů se předmět zaměřuje na možnosti tvorby multimediálních aplikací a jejich specifikaci a seznamuje studenty s různými vývojovými prostředími pro tvorbu výukových aplikaci a možnostmi programování výukové aplikace.
Literatura
Poslední úprava: doc. Mgr. Cyril Brom, Ph.D. (11.09.2019)

Literatura:

Adobe Flash CS6: oficiální výukový kurz. Praha : Computer Press, 2012. EAN: 9788025132241.
ActionScript 3.0: oficiální výukový kurz. Přeložil Kristýna KONOPKOVÁ. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3335-4.

Online zdroje:
Příručky a tutoriály, např.  http://www.adobe.com/
Práce s programovacími jazyky, např. Programovací jazyk LINGO, http://www.agocg.ac.uk/train/lingo/
Didaktické aspekty, např. Učitelský spomocník. https://spomocnik.rvp.cz/
Herní engine, např. Unity - The world’s leading real-time engine https://unity3d.com/learn,

Animační nástroje, např. Wick - free browser-based toolkit - http://wickeditor.com/wick-editor/

Studijní opory
Poslední úprava: PhDr. Ida Viktorová, Ph.D. (10.01.2020)

https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=1923

přístup pro hosta s heslem: akreditace"

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK