PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Prostředí pro tvorbu výukových aplikací - OPNI3Q021A
Anglický název: Environments for designing educational applications
Zajišťuje: Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. Mgr. Cyril Brom, Ph.D.
Prerekvizity : OPNI3I015A
Je prerekvizitou pro: OPNI3Q031A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: doc. Mgr. Cyril Brom, Ph.D. (16.09.2019)
Anotace předmětu: Náplní kurzu je, kromě teoretické části, seznámení s dostupnými vývojovými prostředími vhodnými pro tvorbu výukových materiálů. Cílem předmětu je především rozšířit praktické zkušenosti studentů s přípravou vlastních výukových materiálů na počítači a v souvislosti s tím též přehled o náročnosti tvorby a kvalitě dostupných komerčních i nekomerčních výukových aplikací. Účastníci navazují na své dřívější zkušenosti se zpracováním textu a grafiky, tvorbou prezentací a vývojem aplikací v prostředí www i mimo něj a budou pomocí vhodných nástrojů vytvářet normalizované výukové objekty, doplňkové moduly, i komplexní výukové aplikace s výstupem do prostředí www nebo jako samostatné počítačové programy určené pro fázi přípravy, průběhu či diagnostiky výuky. Mezi hlavní témata probíraná v předmětu se řadí: multimediální vzdělávání (teorie multimediálního vzdělávání, teorie kognitivní zátěže, principy návrhu multimediálních materiálů), technické prostředky v edukaci (charakteristické vlastnosti a specifické rysy didaktické technicky a technických prostředků z hlediska edukace), didaktické materiály a možnosti jejich tvorby (základní kritéria hodnocení didaktických materiálů typu od dokumentů vytvářených v textovém a grafickém editoru, přes prezentace, audiovizuální, multimediální a 3D objekty, hypermediální prostředky, použití autorských systémů pro tvorbu výukových objektů a programů).
Literatura
Poslední úprava: doc. Mgr. Cyril Brom, Ph.D. (16.09.2019)

Literatura:

ČERNÝ, Michal, Zuzana HOSTAŠOVÁ, Stanislav HOŠEK, et al. Tablet ve školní praxi. Brno: Flow, [2015]. ISBN 978-80-88123-02-6.
LACKO, Ľuboslav. Vývoj aplikací pro Android. Brno: Computer Press, 2015. ISBN 978-80-251-4347-6.
LACKO, Ľuboslav. Vývoj aplikací pro iOS. Přeložil Martin HERODEK. Brno: Computer Press, 2018. ISBN 978-80-251-4942-3.
Mayer, R. E. (2014). Computer Games for Learning: An Evidence-Based Approach.: The MIT Press.
Mayer, R. E. (2009). Multimedia Learning (2nd ed.): Cambridge University Press.
NEUMAJER, Ondřej. Kritéria kvality digitálních vzdělávacích zdrojů pro využití ve vzdělávání. 2016 Dostupné z: http://ondrej.neumajer.cz/
NEUMAJER, Ondřej, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jiří ZOUNEK. Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer, 2015. ISBN 978-80-7478-768-3.

 

Studijní opory
Poslední úprava: PhDr. Ida Viktorová, Ph.D. (10.01.2020)

https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=1922

"přístup pro hosta s heslem: akreditace"

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK