PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika algoritmizace a programování - OPNI3I022A
Anglický název: Didactics of Algorithmization and Programming
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/2, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc.
Prerekvizity : OPNI3I012A
Je prerekvizitou pro: OPNI3I032A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (27.01.2022)
Výuka základů algoritmizace a programování na základních a středních školách. Prostředky a postupy vhodné pro výuku algoritmizace a programování, srovnání programovacích jazyků. Porovnávání kvality algoritmů z hlediska jejich časové a prostorové složitosti. Samostatné procvičení a nácvik práce učitele formou ukázkových příprav na vyučovací hodinu a praktických výstupů.
Cíl předmětu
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (27.01.2022)

Cílem předmětu je připravit posluchače na jejich budoucí práci učitele informatiky, konkrétně na vedení výuky základů algoritmizace a programování na základních a středních školách.

Literatura
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (27.01.2022)

Učebnice pro základní a střední školy – viz portál https://imysleni.cz/ucebnice

Rámcové vzdělávací programy - viz https://revize.rvp.cz/

Příručky programovacích jazyků a další internetové zdroje podle doporučení vyučujícího

Sylabus
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (02.02.2022)

Obsah výuky algoritmizace a programování na základních a středních školách, revidované RVP-ZV a RVP-G.

Učebnice programování, programátorské soutěže, další relevantní zdroje informací na internetu.

Volba programovacího jazyka pro výuku, výběr vhodné podmnožiny jazyka, vývojová prostředí.

Algoritmus, zdůvodnění správnosti, porovnávání kvality různých algoritmů, kritéria výběru.

Časová a prostorová složitost algoritmu, asymptotická složitost, jejich praktický význam.

Výběr základních algoritmů, datových struktur a programovacích technik pro výuku na střední škole.

Samostatné výstupy všech účastníků - praktické procvičení výuky algoritmizace a programování.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (02.02.2022)

Předmět je zakončen zápočtem, který se uděluje za splnění úkolů zadávaných průběžně na cvičeních - příprava referátů a samostatných výstupů, vypracování domácích úkolů.

Studijní opory
Poslední úprava: PaedDr. Eva Battistová (09.01.2020)

https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=1910

přístup pro hosta s heslem: akreditace

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK