PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Souvislá praxe na SŠ s reflexí (hudební výchova) - OPNH2H112A
Anglický název: Pedagogical practice at high school Music Education
Zajišťuje: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/3, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D.
Prerekvizity : OPNH2H107A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (29.10.2019)
Anotace. Souvislá praxe na SŠ poskytuje studentům příležitost ověření teoretického učiva a didaktických postupů při samostatné výuce. Proběhne ve dvou dvoutýdenních celcích v době od 5.11. do 30.11. 2018. Studenti odučí 12 hodin hudební výchovy a zúčastní se šesti hodin náslechů. V průběhu praxe se zapojí do všech probíhajících aktivit školy / vystoupení, koncerty, schůze oddělení a pod. /
Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (29.10.2019)

Na společné zahajovací schůzi s katedrovým vedením praxe (dr. Jiřina Dvořáková) získají studenti informaci o místech výkonu praxe, a kontakty na vyučující. S vyučujícími - garanty praxe se spojí před nástupem praxe, domluví rozvrhy a obsah hodin dle osnov školy. V den nástupu na praxi se studenti představí řediteli školy, nebo jeho zástupci.

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (29.10.2019)

Doporučená literatura:

 

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání

Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání

HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010.

MAZÁČOVÁ, Nataša. Základní informace o obsahovém zaměření a organizaci pedagogických praxí ve studiu učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů 2. stupně základní školy a střední školy. 

NELEŠOVSKÁ, Alena - SVOBODOVÁ, Jana. Pedagogická praxe : praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000. ISBN80-244-0171-1.
Pedagogická praxe : metodické pokyny. Plzeň : Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 2000. ISBN 80-7082-659-2.

PAVELKOVÁ, I. Motivace žáků k učení: perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha: Univerzita Karlova, 2002. Praha : Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2014. ISBN 978-80-7290-673-4. 

PODLAHOVÁ, Libuše. Pedagogická praxe : (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc : Univerzita Palackého, 1998. ISBN 80-7076-793-7.

SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999.

STARÝ, K.; LAUFKOVÁ,V. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016.

ŠEĎOVÁ, K.; ŠVAŘÍČEK, R. Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál, 2012.

ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R. Jak se učitelé učí: Cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování. Brno: MU 2016. 

TOMKOVÁ, A., SPILKOVÁ, V., PÍŠOVÁ, M. a kol.  Rámec profesních kvalit učitele.

Hodnoticí a sebehodnotící arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Olga Kozánková, Ph.D. (03.10.2018)
Požadavky k zápočtu.
1/ Student nejpozději první den praxe oznámí svůj rozvrh /způsob bude upřesněn na schůzce/.
2/ Při závěrečné schůzce s vedoucí praxe předkládají studenti tyto písemné dokumenty
 a/přípravy k vyučovaným hodinám
b/ poznámky k náslechům
c/osobní reflexi o průběhu praxe
d/písemné vyjádřeni vyučujícího /garanta/ praxe
e/2x vyhotovenou a podepsanou Dohodu o provedení práce, kterou si vyžádají od garanta praxe
 
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK