|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (30.08.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (30.08.2023)
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky: 15 minut (reaktivace základních konceptů z přednášky) Příprava na zkoušku: 10 hodin (zpracování, konzultace a vzájemné prezentace finálního projektu) |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (03.10.2023)
DEFAYS, M. (ed.) Le FLE en questions. Bruxelles: Mardaga, 2020. Conseil de l´Europe (coll.): Volume complémentaire du CECRL avec de nouveaux descripteurs. 2017 BERTOCCHINI P.; COSTANZO E. Manuel de formation pratique pour professeur de FLE. Paris: CLE International, 2018 (2e édition). CUQ J.-P. (dir.) Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International, 2003. CUQ J.-P.; GRUCA I. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG, 2005. HENDRICH J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988. VANTHIER H. L’enseignement aux enfants en classe de langue. Paris: CLE International, 2009. BLANCHET P.; CHARDENET P. (dir.) Guide pour la recherche en didactique des langues et des cultures. Paris: Éditions des archives contemporaines, 2011. SILVA H. Jeu en classe de langue. Paris: CLE International, 2008. HOWELL D. C.; ROGIER M.; YZERBYT V.; BESTGEN Y. Méthodes statistiques en sciences humaines. Louvain-La-Neuve: De Boeck, 2015. PUREN Ch. La nouvelle perspective actionnelle et ses implications sur la conception des manuels de langue. In: LIONS-OLIVIERI M-L.; LIRIA P. (eds.) L’approche actionnelle dans l’enseignement des langues. Éditions Maison des Langues, 2009 (pp. 119–137). BYRAM M.; WAGNER M. Making a difference: Language teaching for intercultural and international dialogue. In: Foreign Language Annals 51, 2018 (pp. 140–151). |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (30.08.2023)
Realizace výukové jednotky (lze dodat i ve formě videa) spolu s doplňkovými materiály a písemným rozborem (odevzdáno před zkouškou) s využitím nástrojů ICT/AI. Ústní pohovor nad didaktickou jednotkou, její teoretická analýza. Student musí prokázat schopnost teoretické analýzy realizované jednotky na základě odborné literatury. Max. dva opravné pokusy. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (30.08.2023)
Přednáška a seminář 1-3 - Nástroje AI (úvod), Recepce (koncept a jeho aplikace, analýza výukových aktivit a jejich produkce pro vybrané publikum, včetně autoevaluace a párové evaluace) Přednáška a seminář 4-6 - Produkce (koncept a jeho aplikace, analýza výukových aktivit a jejich produkce pro vybrané publikum, včetně autoevaluace a párové evaluace) Přednáška a seminář 7-9 - Interakce (koncept a jeho aplikace, analýza výukových aktivit a jejich produkce pro vybrané publikum, včetně autoevaluace a párové evaluace) Přednáška a seminář 10-11 - Mediace (koncept a jeho aplikace, analýza výukových aktivit a jejich produkce pro vybrané publikum, včetně autoevaluace a párové evaluace) Přednáška a seminář 12 - Didaktický výzkum v oblasti FLE, aktuality ze světa výuky FLE a cizích jazyků, Nástroje AI (reflexe) |