PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Praxe 1 - náslechová s reflexí - OPNE4E013A
Anglický název: Hospitation Practice with a Reflection
Zajišťuje: Katedra chemie a didaktiky chemie (41-KCHDCH)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023 do 2024
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Další informace: https://pedfcuni.sharepoint.com/:u:/r/sites/Praxe1-nslechovsreflex-OPNE4E013A/SitePages/ClassHome.aspx?csf=1&web=1&share=ETcst48wFktAl3xWRbtUCbYBKs3zNmG6B4sP38t9jw7bzw&e=N6IuIs
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Vyučující: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Mgr. Pavlína Sekanová
Anotace
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (13.09.2022)
Kurz navazuje na orientační a další praxe volitelné charakteru. Náslechové praxe kombinují videohospitace s přímou hospitací ve výuce. Z tohoto důvodu prazenční výuka probíhá na určené škole, samostudium je založeno na psaní reflexí a sledování videozáznamů vyučovacích hodin. Jednotlivé výukové celky jsou se studenty rozebírány prostřednictvím metodologie 3A. Studenti na ně následně zpracovávají psané reflexe, jejichž kvalita je průběžně sledována.
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (01.03.2020)

Janík, T., Slavík, J., Najvar, P., Janíková, M., & Rusek, M. (2019). 3A Content Focused Approach for Improving Instruction: Developing and Sharing Knowledge in Professional Communities In T. Janík, M. Dalehefte, & S. Zehetmeier (Eds.), Supporting Teachers: Improving Instruction. Examples of Research-based Teacher Education (pp. 55-76). Münster: Waxmann.

Slavík, J., Janík, T., Jarníková, J., & Tupý, J. (2014). Zkoumání a rozvíjení kvality výuky v oborových didaktikách: metodika 3A mezi teorií a praxí. Pedagogická orientace, 24(5), 721-752.

Rusek, M., Slavík, J., & Najvar, P. (2016). Obsahová konstrukce a didaktické uplatnění přírodovědného edukačního experimentu ve výuce na příkladu chemie. Orbis scholae, 10(2), 71-91.

Řezníček, J., & Rusek, M. (2015). DidaEtika. Praha: UK PedF.

Vstupní požadavky
Poslední úprava: Mgr. Pavlína Sekanová (18.10.2023)

Podmínkou úspěšného vstupu do kurzu je zápis do příslušného týmu v MS Teams.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Pavlína Sekanová (18.10.2023)

Podmínkou udělení zápočtu je minimálně 80% účast na násleších ve škole a vypracování všech zadaných reflexí a odevzdání v MS Teams.

Studijní opory
Poslední úprava: Mgr. Pavlína Sekanová (18.10.2023)

Asynchonní část kurzu probíhá v týmu MS Teams.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK