PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Interaktivní výukové materiály - OPNE2E115B
Anglický název: Interactive education tools
Zajišťuje: Katedra chemie a didaktiky chemie (41-KCHDCH)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022 do 2024
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Neslučitelnost : ON2309017
Záměnnost : ON2309017
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (17.09.2018)
V kurzu se posluchači setkají s interaktivními materiály, které lze využít ve vlastní praxi. Jedná se zejména o applety, aplikace do mobilních zařízení, materiály pro interaktivní tabule a běžného software, který může sloužit i ke vzdělávacím účelům.
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (17.09.2018)

Bílek, M. (2010). Aktuální trendy ICT ve výuce chemie: minulost, současnost a perspektivy. Media4U, 7(X3), 38-41.

Bílek, M., Rychtera, J., Myška, K., & Toboříková, P. (2010). Počítačem podporovaný reálná vers. simulovaný experiment v počáteční výuce chemie. In M. Bílek (Ed.), Aktuální trendy ICT ve výuce chemie: Sborník abstraktů 20. Mezinárodního semináře o výuce chemie, (pp. 39 - 40). Hradec Králové.

Rusek, M., Stárková, D., Chytrý, V., & Bílek, M. (2017). Adoption of ICT Innovations by Secondary School Teachers and Pre-service Teachers within Education. Journal of Baltic Science Education, 16(4), 510-523.

Stárková, D., & Rusek, M. (2016). Etické a bezpečnostní aspekty využívání ICT ve výuce chemie. Scientia in Educatione, 7(2), 100-110.

Sylabus
Poslední úprava: prof. PhDr. Martin Bílek, Ph.D. (25.10.2019)

Historický vývoj využívání ICT ve výuce chemie

Software využitelný při výuce chemie

Software vytvářený pro výuku chemie

Mobilní aplikace

Interaktivní tabule

Počítačové animace a simulace (applety)

ICT podpora školního chemického experimentu (senzory)

Virtuální a smíšená realita (exkurze)

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (17.09.2018)

Příprava portfólia interaktivních materiálů, příprava scénářů s využitím didaktického software a software původně neurčeného pro výuku.

Minimálně 80% účast.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK