PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Náslechová oborová praxe na 2. stupni ZŠ a SŠ - OPNA1A102A
Anglický název: Observation practice of English language teaching at lower and upper secondary schools
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Je prerekvizitou pro: OPNA1A105A, OPNA1A108A, OPNA1A106A
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Martin Mikuláš, Ph.D. (13.09.2020)
Předmět navazuje na již osvojené znalosti studentů týkající se úvodu do studia didaktiky anglického jazyka. V této fázi studia je náslechová praxe součástí integrovaného bloku Didaktika anglického jazyka 1 a Náslechová praxe, příp. praxe pedagogicko-psychologická. Náslechová praxe je zaměřena na pozorování a následnou reflexi vybraných aspektů výuky anglického jazyka, a to jak s využitím videozáznamů (částí) vyučovacích hodin, tak prostřednictvím návštěv základních a středních škol. Součástí hodnocení je i jazyková a formulační úroveň.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Martin Mikuláš, Ph.D. (13.09.2020)

Cílem kurzu je:

- naučit studenty aplikovat teoretické poznatky na pozorování videonahrávek autentických hodin výuky anglického jazyka

- naučit studenty rozvíjet pozorovací dovednosti

- naučit studenty přesně formulovat výukové cíle a plánovat vyučovací proces

- rozvoj schopnosti pozorování, reflexe a hodnocení.  

- naučit studenty vytvářet a používat pozorovací archy k zachycení specifických aspektů didaktiky anglického jazyka 

Deskriptory -
Poslední úprava: Mgr. Martin Mikuláš, Ph.D. (28.09.2020)

Due to the virus-related measures, our lectures and seminars will take place online until further notice as follows:

• There will be a class in Google Classroom (GC) (expect an invitation).
• There will be regular online sessions via ZOOM (find the link in GC) in accordance with our IS schedule.
• All homework (HW) will be assigned and submitted via GC on a regular basis.
• HW will be assessed and evaluated ONLY AFTER the deadline.
• All materials will be distributed via GC.

Use the link to enter the course:

https://classroom.google.com/c/MTc2OTQ2Mzc1NTAz?cjc=ctpuxol

Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Martin Mikuláš, Ph.D. (13.09.2020)

Povinná literatura:

 

ULIČNÁ, Klára a Karel ŽĎÁREK. Vidíš, vidím, vidíme? Výuka anglického jazyka na základních a středních školách: videopřípady [online]. Praha: Ústřední knihovna, Univerzita Karlova, 2017 [cit. 2017-05-30]. ISBN 978-80-88176-09-1. Dostupné z: https://publi.cz/books/468/index.html?secured=false#cover

Vybrané kapitoly z:

SCRIVENER, Jim. Learning teaching: the essential guide to English language teaching. Oxford: Macmillan, 2011. ISBN 978-0-230-72984-1.

GOWER, Roger, Diane PHILLIPS a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. New ed. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1995. ISBN 04-352-4059-5.

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Mgr. Martin Mikuláš, Ph.D. (13.09.2020)

Podmínky pro přiježí ke zkoušce:

- odevzdání všech zadaných úkoly a materiálů,

- min. 80% docházka

- aktivní účast v seminářích.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Martin Mikuláš, Ph.D. (22.09.2020)
Due to the virus-related measures, our lectures and seminars will take place online until further notice as follows:
• There will be a class in Google Classroom (GC) (expect an invitation). In-class observations will be announced in advance.
• There will be regular online sessions via ZOOM (find the link in GC) in accordance with our IS schedule.
• All homework (HW) will be assigned and submitted via GC on a regular basis.
• HW will be assessed and evaluated ONLY AFTER the deadline.
• All materials will be distributed via GC.
 
 
 
  • docházka (min 80%)
  • aktivní účast v seminářích (včetně plnění čtení zadané literatury)
  • včasné odevzdávání zadaných úkolů (přípravy na hodinu, pozorovací archy, poznámky k prostudované literatuře)

 

Úspěšné složení písemného testu (obsahující teorii z povinné literatury + prezentace ze seminářů + praktická aplikace teorie; cut-off score 70%). Součástí hodnocení je i jazyková (C2) a formulační úroveň.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK