PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Příběh a exprese - OPMN0V369C
Anglický název: Story and Expression
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: oba
E-Kredity: 4
Rozsah, examinace: 0/2, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: slovenština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OKMN0V292C
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (18.07.2023)
Predmet uvádza študentov do problematiky využívania expresivity v edukačnom procese primárneho vzdelávania. Študenti sa zoznámia so základnými princípmi uplatnenia expresivity v rôznych dejových a multižánrových líniách. Obsah predmetu je zameraný na spoluprácu viacerých zložiek estetickej výchovy (výtvarnej, pohybovej, literárno-slovnej, hudobnej a dramatickej), ktoré prispievajú k tvorbe výsledného diela. Študent v predmete spoznáva rôzne východiská výtvarnej tvorivosti a expresivity, technickej predstavivosti a obrazotvornosti ako aj pohybovej kreativity, rovnako získava dôležité poznatky z umeleckej edukácie v teoretických a praktických súvislostiach v kontexte primárneho vzdelávania.
Cíl předmětu - slovenština
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (18.07.2023)

Predmet uvádza študentov do problematiky využívania expresivity v edukačnom procese primárneho vzdelávania.

Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (18.07.2023)

Kováčová, B., Zentko, J. Terapeutický koncept dramatoterapie a terapie s bábkou vo včasnej starostlivosti o rodinu s dieťaťom s rizikovým vývinom (2020). VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku.

WAY. B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. PRAHA: NAKLADATELSTVÍ ISV, 1996.

FIŠER, Z. HAVLÍK, T., HORÁČEK, R. Slovo, akce, obraz. Brno: MU, 2010.

MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. PRAHA: IPOS, 1997.

SLAVÍK, J., CHRZ, V., ŠTECH, S. et al. Tvorba jako způsob poznávání. Praha: Karolinum, 2013.

Podmínky zakončení předmětu - slovenština
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (18.07.2023)

Aktívna účasť na realizovaných aktivitách, ktorých výsledkom je napr. výtvarný artefakt, bábková (loutková) hra, pohybová etuda, performancia, happening a pod.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK