|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (27.02.2024)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (20.01.2023)
Prezenční výuka: 24 hodin Samostudium literatury a práce se studijními materiály (za semestr) 12 hodin Plnění průběžných úkolů (za semestr) 12 hodin |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (20.01.2023)
Povinná literatura: Fulková, M. Když se řekne…vizuální gramotnost. In Výtvarná výchova 2002. č. 4. ISSN1210-3691 (článek) Novotná, M., Kuříková, M. Modely kreativity a jejich význam ve vzdělávání. Výtvarná výchova 3–4, (61) 2021. ISSN 1210-3691. s. 6–23. Novotná, M. Cultural Awarness and Expression – Uvědomit si vlastní kulturu a umět se vyjádřit. Výtvarná výchova (v tisku). KITZBERGEROVÁ. L. Didaktika výtvarné výchovy. Praha: PedF UK, 2014. (elektronický text) Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. [online]. Praha: VÚP v Praze, 2007. 126. s. [cit. 2015-10.18]. Dostupné z WWW: < http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVPZV_2007-07.pdf >.
Doporučená literatura: PODLIPSKÝ, R., VANČÁT, J., UHL SKŘIVANOVÁ, V., ZIKMUNDOVÁ, V. a kol. Tvořivost ve výtvarné výchově. Plzeň: ZU, 2017. European Commission, Directorate-General for Education, Youth, Sport and Culture, (2016). Cultural awareness and expression handbook : open method of coordination (OMC) working group of EU Member States’ experts on ‘cultural awareness and expression, Publications Office. https://data.europa.eu/doi/10.2766/940338 GARDNER, H. Dimenze myšlení. Praha: Portál, 1999. KLUSÁK, M; SLAVÍK, J. Kresba postavy pána. In Pražská skupina školní etnografie – Psychický vývoj dítěte od 1. do 5. třídy. Praha: Karolinum, 2005. STUCHLÍKOVÁ, I., JANÍK, T. et al. Oborové didaktiky: vývoj-stav-perspektivy. Brno: MU, 2015. ŠOBÁŇOVÁ, P. et. al. Současný stav a perspektivy výtvarné výchovy. Reflexe kurikulárních dokumentů pro všeobecné vzdělávání. Olomouc: Česká sekce INSEA, KVV PedF UP, 2016. UHL SKŘIVANOVÁ, V. Pedagogika umění-umění pedagogiky. Ústí nad Labem: UJEP, 2014.WELTMANOVÁ, A. Tohle není matika. Brno: Computer Press, 2015. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (27.02.2024)
1. Předmět výtvarná výchova, vývoj jejích motivů; Cíle, obsah a učivo Vv. 3. Předmět výtvarná výchova, vývoj jejích motivů, učivo VV, vizuální gramotnost a kulturní kompetence.
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (27.02.2024)
Zápočet bude udělen na základě průběžného plnění úkolů a jejich prezentace v semináři. |