PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Zahraniční trendy ve vzdělávání dospělých - OPDU1Z025B
Anglický název: Foreign Trends in Adult Education
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Jiné [HT]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je určen pouze pro doktorandy
povolen pro zápis po webu
student může plnit i v dalších letech
Garant: PhDr. Vít Šťastný, Ph.D.
Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Ing. Lucie Paulovčáková, MBA, Ph.D. (28.06.2020)
Předmět se zaměřuje na trendy vzdělávání dospělých v zahraničí a reaguje tak na aktuální vývoj studovaného oboru. Koncepce předmětu umožňuje navázat na potřeby doktorandů a propojit jejich výzkumné cíle se současným stavem poznání studovaného oboru a s moderními přístupy ve vzdělávání dospělých odpovídající trendům 21. století. Předmět je rozdělen do tří hlavních tematických bloků: východiska předmětu (témata 1 až 3), výsledky výzkumů (téma 4) a konkrétní trendy ve vzdělávání (témata 5 až 9). Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky aktuálních trendů ve vzdělávání dospělých v zahraničí a umožnit jim reflektovat vybraná témata v kontextu vlastního výzkumného zaměření. Studenti se seznámí s moderními vzdělávacími metodami ve vzdělávání, které jsou aktuálně akcentovány v zahraničí, s výstupy současných výzkumů a aktuálně řešenou problematikou. Obsah – témata: 1. Trendy vzdělávací politiky v zahraničí 2. Koncept life-long learning 3. Moderní metody vzdělávání pro 21. století v kontextu inspirace ze zahraničí 4. Mezinárodní výzkumy – TALIS, PIAAC 5. Digitalizace ve vzdělávání v zahraničí 6. Příprava učitelů v zahraničí 7. Trendy vysokoškolské pedagogiky v zahraničí 8. Odborná příprava v zahraničí 9. Vzdělávání na pracovišti – koučink, mentorink a adaptační procesy ve vzdělávací dospělých v zahraničí
Literatura
Poslední úprava: Ing. Lucie Paulovčáková, MBA, Ph.D. (28.06.2020)

STRAKOVÁ, J. a A. VESELÝ, ed. Předpoklady úspěchu v práci a v životě: výsledky mezinárodního výzkumu dospělých OECD PIAAC. Praha: Dům zahraničních spolupráce, 2013. ISBN 978–80–87335–53–6.

ELLIOT, S. W. Computers and the Future of Skill Demand. Paris: OECD Publishing, 2017. ISBN 9789264285538.

HOIDN, S. ed. Handbook on student-centered learning. London: Routledge, 2020. ISBN 9780367200527.

STROUHAL, M. a S. ŠTECH, ed. Vzdělání a dnešek: pedagogické, filosofické, historické a sociální perspektivy. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2016. ISBN 9788024635583.

JARVIS, P. Adult Education and Lifelong Learning: Theory and Practice. 4th ed. London: Routledge, 2010. 338 p. ISBN 9780415494816

DAITAWI, M. The Effect of Flipped Classroom Strategy on Students Learning Outcomes. International Journal of Instruction [online]. 12(3), 665-680 [cit. 2019-10-06]. 2019. ISSN 1694609X.

OECD. TALIS 2018 Results (Volume I): Teachers and School Leaders as Lifelong Learners. Paris: OECD Publishing. 2019.

OECD. TALIS 2018 Results (Volume II): Teachers and School Leaders as Valued Professionals. Paris: OECD Publishing. 2020.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Ing. Lucie Paulovčáková, MBA, Ph.D. (17.06.2020)

Přehledová studie zahraničních trendů souvisejících s výzkumným zaměřením studenta. Obhajoba v rámci předmětu.

Aktivní zapojení v rámci předmětu a konzultací, plnění zadaných distančních úkolů, aktivní zapojení se v prostředí LMS Moodle.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK