|
|
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (13.10.2020)
|
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (13.10.2020)
Předmět je zaměřen na vybrané cílové skupiny s důrazem na příčiny vzniku sociálního znevýhodnění, afirmativní a terapeutické přístupy k těmto jedincům. |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (13.10.2020)
Helus, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-4674-6. Kaleja, M. Determinanty edukace sociálně vyloučených žáků z pohledu speciální pedagogiky. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2014. ISBN 978-80-7464-544-0. Kalina, K. a kol. Klinická adiktologie. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-4331-8. Kalina, K. Terapeutická komunita. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2449-2. Šotolová, E. Vzdělávání Romů. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2011, 2013 (dotisk). ISBN 978-80-246-1909-5. Vágnerová, M., Marek, J., Csémy, L. Bezdomovectví ve středním věku. Příčiny, souvislosti a perspektivy. Praha UK: Nakladatelství Karolinum, 2018. ISBN 978-80-246-4054-9. Časopis: Adiktologie. |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (13.10.2020)
Romská národnostní menšina s důrazem na vzdělávání · Důležité strategické dokumenty a legislativní opatření v oblasti podpory Romů jako svébytné národnostní menšiny. · Význam Evropské charty regionálních či menšinových jazyků. · Podpora bilingvismu, nedostatečné osvojení minoritního jazyka v kombinaci s limitovanými kompetencemi v majoritním jazyce jako cesta k sociální exkluzi. · Důsledky jazykové bariéry v neúspěšnosti romských žáků. · Afirmativní přístupy v základním školství. Zkušenosti z vybraných evropských států. · Základní historické souvislosti důležité pro pochopení romské národnostní menšiny v současnosti. · Strategie romské integrace 2021-2027 (příprava strategie vzdělávací politiky MŠMT – duben 2019). Výchovně terapeutické přístupy v rámci systému sekundární a terciární prevence u osob závislých na návykových látkách · Bio-psycho-socio-spirituální model závislostního chování. · Význam motivačního rozhovoru v terapeutickém přístupu. · Harm Reduction – důraz na terciární prevenci. · Systém ambulantní, ústavní a stacionární péče o osoby závislé na návykových látkách. · Terapeutické komunity – vývoj ve světě. · Terapeutické komunity v České republice. Terapeutické přístupy s důrazem na KBT, případně jiné psychoterapeutické směry, následná péče. · Mezinárodní svépomocné organizace. · Současná drogová scéna, substituce. |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (13.10.2020)
Písemné zpracování určeného tématu, diskuze. |