PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Úvodní doktorský seminář pro 1. ročník - OPDP1Q120A
Anglický název: Introductory 1st year seminar
Zajišťuje: Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Jiné [HT]
Rozsah za akademický rok: 24 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je určen pouze pro doktorandy
povolen pro zápis po webu
student může plnit i v dalších letech
Garant: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D.
doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D.
Vyučující: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D.
doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (08.10.2020)
Seminář je určen pouze pro doktorské studenty 1. ročníku doktorského studia v letním semestru. Cílem semináře je prostřednictvím podnětů ze semináře rozšíření a zpřesnění projektu disertace. Témata: - Teoretizace výzkumného problému, vyhledání vhodných bibliografických zdrojů. - Design výzkumné studie, respondenti, metody výzkumu, postup při realizace výzkumu. - Zpracování dat, návrh publikovaných výsledků. - Příprava rozšířené verze projektu. Obhajoba nové verze projektu je povinná na konferenci doktorandů, realizovanou pracovištěm
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (08.10.2020)

Doktorand čerpá z literatury (knih, sborníků, časopisů) zaměřené k tématu své práce.

BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998.

DENZIN, N. K.; LINCOLN, Y. S. The Sage Handbook of Qualitative Research. Thousand Oak: Sage, 2005.

GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000.

HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha: Karolinum, 1997. HENDL, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat. Praha: Portál, 2006.

CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007.

MCDONALD, Roderic P. Faktorová analýza a příbuzné metody v psychologii. Praha: Academia, 1991.

PRŮCHA, J. Pedagogický výzkum. Uvedení do teorie a praxe. Praha: Karolinum, 1995.

ŘEHÁK, Jan a BROM, Ondřej. SPSS - Praktická analýza dat. Brno: Computer Press, 2015.

SHAWELSON, R., TOWNE, L. (Eds.) Scientific Research in Education. Washington, D. C.: National Academy Press. STRAUSS, A. - CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu. Brno: Albert, 1999.

ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. A KOL. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK