PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Psychologická diagnostika zpohledu teorie a praxe - OPDP1Q109B
Anglický název: Psyhological anthropology
Zajišťuje: Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: oba
E-Kredity: 0
Rozsah, examinace: 0/0, Jiné [HT]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je určen pouze pro doktorandy
povolen pro zápis po webu
student může plnit i v dalších letech
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Bc. Ivana Líbalová, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Bc. Ivana Líbalová, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Bc. Ivana Líbalová, Ph.D. (28.01.2022)
Cílem předmětu je prohloubit studentovu schopnost teoretizace procesu psychologické diagnostiky v kontextu dětí a mládeže, výchovy a vzdělávání, vývojových obtíží i vývojové psychopatologie, ovlivňující vývoj, výchovu a vzdělání.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Bc. Ivana Líbalová, Ph.D. (28.01.2022)

Rozšíření znalostí psychologické diagnostiky a jejich specializace dle tématu odborného zájmu studenta.

Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (08.10.2020)

Aronow, E., Weiss K .A., Reznikoff, M. (2001): A practical Guide to the Thematic Apperception Test. The TAT in Clinical Practice. New York, Taylor & Francis Group, LLC.

Bellak, L., Abrams, D. M. (1997): The Thematic Apperception Test, The Children's Apperception Test, and The Senior Apperception Technique in Clinical Use (6-th ed.). Boston, Allyn and Bacon.

Groth-Marnat, G. (2009): Handbook of Psychological Assessment (5-th ed). New Jersey, John Wiley and Sons, Inc.

Kaufman, A. S., Lichtenberger, E.O. (2011): Základy WAIS-III. Otrokovice, Propsyco, s.r.o.

Svoboda, M. (1999): Psychologická diagnostika dospělých. Praha, Portál. Svoboda, M., Krejčířová D., Vágnerová M. (2001): Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha, Portál.

Vágnerová, M., Klégrová J. (2008): Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha, Karolinum.

Weiner, I. B., Greene R. L. (2008): Handbook of personality assessment. New Jersey, John Wiley and Sons, Inc.

Další literatura může být po dohodě specifikována tak, aby pokrývala konkrétní téma dizertační práce studenta nebo jeho výzkumné zaměření.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Bc. Ivana Líbalová, Ph.D. (28.01.2022)

 Teoretické aspekty procesu psychologické diagnostiky
 Požadavky na kvalitativní a kvantitativní přístupy k diagnostice
 Specifika diagnostiky dětí a mládeže, přístupy, postupy, nároky na diagnostické nástroje.
 Specifické okruhy psychologické diagnostiky ve výchově a vzdělávání.
 Projektivní přístupy.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (08.10.2020)

Zpracování tématu blízkého tématu doktorské práce doktoranda na základě tří zvolených monografií.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK