PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Hry školních dětí - OPDP1Q104B
Anglický název: School children games
Zajišťuje: Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: oba
E-Kredity: 0
Rozsah, examinace: 0/0, Jiné [HT]
Rozsah za akademický rok: 24 [hodiny]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je určen pouze pro doktorandy
povolen pro zápis po webu
student může plnit i v dalších letech
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Miroslav Klusák, CSc.
Mgr. Ondřej Hrabec, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Ondřej Hrabec, Ph.D.
PhDr. Miroslav Klusák, CSc.
Záměnnost : OD0513004
Je záměnnost pro: OD0513004
Anotace
Poslední úprava: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (08.10.2020)
Cílem předmětu je konzultované studium odborné literatury relevantní pro odbornou orientaci studenta. Výuka je organizována tzv. monografickým způsobem. Na konzultaci si student dojedná konkrétní publikace, které chce prostudovat, a otázky, s nimiž se na vybrané publikace hodlá obracet. Atest student získává, když na setkání s vyučujícím přednese a obhájí odpovědi, které na své otázky ze studovaných publikací získal.
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (08.10.2020)

V předmětu je nutné prostudovat tři monografie. Jedna musí být v angličtině. Minimálně dvě si student vybírá z následujícího seznamu; jednu může zvolit na základě vlastní rešerše.

AVEDON, Elliott M. a SUTTON-SMITH, Brian (Eds.). The study of games. New York: Wiley, 1971.

BATESON, Patric a MARTIN, Paul. Play, playfulness, creatitivy and innovation. Cambridge: Cambridge University Press, 2013. BREWSTER, Paul G. American nonsinging games. Norman: University of Oklahoma Press, 1953.

CAILLOIS, Roger. Hry a lidé. Praha: Nakladatelství Studia Ypsilon, 1998.

EĽKONIN, Daniel B. Psychológia hry. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatel’stvo, 1983. ERIKSON, Erik. Toys and reason. Stages in the ritualization of experience. London: Marion Boyars, 1978. FINK, Eugen. Hra jako symbol světa. Praha: Český spisovatel, 1993.

GOMME, Alice Bertha. Traditional games of England, Scotland, and Ireland. Vol. I.–II. London: David Nutt, 1894-1898.

HERRON, Rita B. a SUTTON-SMITH, Brian (Eds.). Child´s play. New York: Wiley, 1971. HUIZINGA, Johan. Homo ludens: o původu kultury ve hře. Praha: Mladá fronta, 2001. JUUL, Jesper. Half-real. Video games between real rules and fictional worlds. Cambridge, MA: The MIT Press, 2011.

KLUSÁK, Miroslav a KUČERA, Miloš. Dětské hry – games. Praha: Karolinum, 2010.

MILLAROVÁ, Susanna. Psychologie hry. Praha: Panorama, 1978. OPIE, Iona a OPIE Peter. Children's games in street and playground. Oxford, Oxford University Press, 1969.

PIAGET, Jean. Play, dreams and imitation in childhood. New York: Norton, 1951.

SUTTON-SMITH, Brian. The ambiguity of play. Cambridge, MA: Harvard University Press, 1997.

SUTTON-SMITH, Brian. The games of New Zealand children. Berkeley: University of California Press, 1959. SUTTON-SMITH, Brian (Ed.). The folkgames of children. Austin: University of Texas Press, 1972.

YEE, Nick. The Proteus Paradox. How online games and virtual worlds change us - and how they don’t. New Haven, CT: Yale University Press, 2014.

ZAPLETAL, Miloš. Velká encyklopedie her. Svazek 1. Hry v přírodě. Praha: Olympia, 1985.

ZAPLETAL, Miloš. Velká encyklopedie her. Svazek 2. Hry v klubovně. Praha: Olympia, 1986.

ZAPLETAL, Miloš. Velká encyklopedie her. Svazek 3. Hry na hřišti a v tělocvičně. Praha: Olympia, 1987.

ZAPLETAL, Miloš. Velká encyklopedie her. Svazek 4. Hry ve městě a na vsi. Praha: Olympia, 1988.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (08.10.2020)

Obhajoba v rámci předmětu.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK