PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Audiovizuální tvorba - OPBV4V014C
Anglický název: Audio-Visual Creation
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / 15 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D.
Mgr. MgA. Markéta Magidová, Ph.D.
Vyučující: Mgr. MgA. Vojtěch Buchta
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. MgA. Vojtěch Buchta (23.01.2024)
Digitální média se díky rozvoji technologií stávají stále dostupnějším prostředkem vyjádření. Jako pedagogové i jako umělci máte nyní k dispozici nástroje, které byly doposud vyhrazeny jen technologicky zdatným profesionálům. 3D a 2D digitální grafika a animace, tvorba počítačových her, postprodukce digitálního videa, interaktivní aplikace, to vše je nyní dostupné v podobě uživatelsky přístupných aplikací a může se tak stát součástí vašich hodin výtvarné výchovy i vašich tvůrčích postupů. Tento seminář by vás měl provést těmito technologiemi a ukázat vám jak co nejlépe vybírat v záplavě technologií a jak je co nejefektivněji používat v kontextu současného kreativního průmyslu. Kurz propojuje teoretické filmové znalosti s praktickými. Vychází z originální audiovizuální tvorby studentů se zaměřením na výtvarnou složku v audiovizuální tvorbě. Kurz směřuje od natáčení, přes stručnou historii a teorii filmu k vlastnímu didaktickému konceptu studentů. Důraz se klade na týmovou práci, na originální nápady, na objevování možností filmového jazyka a taktéž na kritické myšlení a tvořivost každého studenta. V průbehu kurzu si každý student připraví svůj vlastní audiovizuální učitelský projekt a zároveň se bude podílet na natáčení krátkeho filmového útvaru (max 3 až 5 min. videoklip, obrazová báseň, dokumentární potrét, krátký film) v žánru a v stylu, který si daná skupina zvolí. Kurz bude ukončen společnou projekcí hotových filmových cvičení a prezentací jednotlivých didaktických projektů. Výuka vzhledem k povaze natáčení filmů bude probíhat v blocích: úvod do filmové historie; úvod do filmové řeči; tvorba filmu - námět - realizace - týmová práce; příprava vlastních didaktických projektů; individuální konzultace; postprodukce; prezentace.
Deskriptory
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D. (21.04.2021)
Přímá výuka
Cvičení: 2 hodiny

Příprava na výuku
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení: 30 minut
Samostudium literatury (za semestr): 20 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr): 20 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr): 30 hodin

Plnění předmětu
Seminární práce: 20 hodin
Příprava na zápočet: 10 hodin
Literatura
Poslední úprava: Mgr. MgA. Vojtěch Buchta (23.01.2024)

MONACO, J.: Jak číst film: Svět filmů, médií a multimédií. Praha: Albatros, 2004. ISBN 80-00-0140-6

PLAZEWSKI,J.:Dějiny filmu. Praha: Academia, 2009
PLAZEWSKI, J: Filmová řeč. Praha: Orbis, 1967.
THOMPSON,K., BORDWELL, D.: Dějiny filmu. Praha: AMU, Lidové noviny, 2011, ISBN: 978-80-7331-217-6

VALUŠIAK, J.: Základy střihové skladby, FAMU Praha 2005, ISBN 80-7331-031-039-2
AUMONT, J.: Obraz. Praha: AMU, 2005. ISBN: 80-7331-045-7
BENDOVÁ, H., STRNAD, M.: Společenské vědy a audiovize, Praha: AMU, 2014, ISBN: 978-80-7331-313-5
DUTKA,E.: Minimum z dějin světové animace. Praha: AMU, 2004, ISBN: 80-7331-012-0
THOMPSON,K., BORDWELL, D.: Umění filmu. Praha: AMU, Lidové noviny, 2011, ISBN: 978-80-7331-217-6

Liz Blazer, Animated Storytelling

Frank Thomas, Ollie Johnston, The Illusion of Life: Disney Animation, 1997

Richard E. Williams, The Animator's Survival Kit, Faber & Faber, 2009

Don Norman, The Design of Everyday Things: Revised and Expanded Edition, 2013

Austin Shaw, Design for Motion: Fundamentals and Techniques of Motion Design, Routledge, 2019

R. Brian Stone, Leah Wahlin, The Theory and Practice of Motion Design: Critical Perspectives and Professional Practice

McLUHAN, Marshall. Člověk, media a elektronická kultura. Výbor z celoživotního díla proroka a mága elektronického věku a elektronické revoluce. Dotisk 1. vyd. Brno: Jota, 2008. 420 s. ISBN 978-80-7217-128-6.

STUNKEN Marita, CARTWRIGHT Lisa, Studia vizuální kultury, Praha, Portál s r.o. 2009, 462 s.  ISBN 978-80-7367-556-1

BERGSTROM, Bo. Essentials of Visual Communication. 1. vyd. London: Laurence King Publishing Ltd. 2008. 240 s. ISBN 13: 978-1-85669-577-0.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. MgA. Vojtěch Buchta (23.01.2024)

Požadavky k zápočtu:

Prezentace výstupu z některé z probíraných oblastí:

Postprodukce digitálního videa

3D grafika

Digitální animace

Interaktivní projekty (jednoduché hratelné demo)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK