Poslední úprava: doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. (29.11.2018)
Předmět je zacílen na přímé poznávání a evaulaci práce asistenta pedagoga v procesu vzdělávání žáka se speciálními potřebami v rámci inkluzivního školství.
Poslední úprava: doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. (31.10.2019)
The subject is aimed at direct identification and evalation of the work of a teaching assistant in the process of education of a pupil with special needs in the context of inclusive education.
Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Tereza Hradilová, Ph.D. (14.10.2020)
Výuka v ZS 20/21 probíhá individuálně dle možností studentů a to jak prezenční, tak náhradní, on-line cestou (např. skrze on-line doučování dětí atd). Situace se mění dle možností a nařízení vlády ČR. Komunikace s vyučující probíhá skrze e-mail.
Literatura -
Poslední úprava: doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. (30.10.2019)
HÁJKOVÁ,V., STRNADOVÁ, I. Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada2010. ISBN 978-80-247-3070-7
MULLER,O a kol. Dítě se speciálními potřebami v běžné škole. UP Olomouc 2001. ISBN 80-244-0231-9
BARTOŇOVÁ,M., VÍTKOVÁ, M et a kol. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Brno 2016. ISBN 978-80-7315-255-0
BARTOŇOVÁ,M., VÍTKOVÁ, M et a kol. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a specifické poruchy učení. Brno 2007. ISBN 978-80-7315-140-9
RVP a ŠVP pro ZŠ, pro ZŠ speciální
Poslední úprava: doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. (31.10.2019)
Walmsley, J., Jarrett, S.: Intellectual disability in the twentieth century. Transnational perspectives on people, policy and practice. Policy Press 2019,University of Bristol, UK,ISBN : 978-1-4473-4457-5 hardback, 978-1-4473-4460-5 ePub, 978-1-4473-4461-2 Kindle
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. (30.10.2019)
Vykonat praxi v požadovaném rozsahu dvanácti hodin podle studijního plánu na vybraných školách a zařízeních pro děti, žáky, studenty a dospělé osoby se speciálními vzdělávacími potřebami. O své pedagogické činnosti si student povede záznamy, které předloží při reflexi praxe. Potvrzení o vykonané praxi předloží k zápočtu.
Poslední úprava: doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. (31.10.2019)
Practice in the required range of twelve hours according to the curriculum at selected schools and facilities for children, pupils, students and adults with special educational needs. The student will keep records of his / her pedagogical activity, which he / she will present during reflection of practice. He / she submits the confirmation of the completed practice for credit.