Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (01.06.2020)
Oborová praxe ze sociální pedagogiky má charakter odborný, motivační a socializační. Z odborného hlediska navazuje na již absolvované předměty, které vhodně prakticky doplňuje a rozvíjí. Předmět bude zaměřen na náslechy ve vybraných alternativních školách, školách pro vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami, v ekologických centrech, v dalších zařízeních pro volný čas a na návštěvy zařízení poskytující sociální služby. Cílem předmětu je prohloubit teoretické znalosti studentů z pedagogických disciplín bakalářského studia oboru pedagogika se silným motivačním akcentem na povolání, ve kterých se mohou uplatnit absolventi tohoto studia, a to se zvláštním zřetelem ke sféře sociální pedagogiky a sociálních služeb. 1. Náslechy ve vybraných alternativních školách. 2. Náslechy ve školách pro vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. 3. Aktivity v ekologických centrech. 4. Aktivity ve vybraných zařízeních pro volný čas. 5. Návštěvy zařízení sociálních služeb. 6. Sebereflexní a evaluační dovednosti.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (01.06.2020)
BARTOŇOVÁ, M. a kol. (2012). Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole. Brno: Masarykova univerzita.
GULOVÁ, L. (2011). Sociální práce. Praha: Grada.
KAPLÁNEK, M. a kol. (2017). Volný čas a jeho význam ve výchově. Praha: Portál.
MAŽÁROVÁ, M. (2018). Lektorské dovednosti v muzeu. Brno: Moravské zemské muzeum Brno.
MRÁZOVÁ, L. (2013). Tvorba pracovních listů. Brno: Moravsko-slezské museum Brno.
PRŮCHA, J. (2012). Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál.
Studijní opory
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (01.06.2020)
On-line studijní opora na adrese: https://dl2.cuni.cz/enrol/index.php?id=2882