Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (30.05.2020)
Předmět vytváří podmínky pro vysoce reflektovanou četbu náročných odborných textů, které se vztahují k problematice výchovy a vzdělávání. Studenti si vyberou z předložené nabídky titulů publikace nebo jejich části, které samostatně prostudují a pořídí z nich výpisky. Předpokládá se důkladné porozumění přečtenému textu a z toho plynoucí schopnost diskutovat o studované problematice.
Cílem předmětu je vést studenty k reflektované četbě zásadních publikací a ke sdílení získaných poznatků, jakož i k dovednosti vést o těchto textech fundovanou a eticky korektní rozpravu.
Obsahové vymezení:
1. Kontrolovaná četba - pojetí, cíle, organizace.
2. Zásady četby a pořizování výpisků, konspektování.
3. Volba literatury ke studiu, konzultace.
4. Závěrečné kolokvium.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (30.05.2020)
Burke, P. (2007). Společnost a vědění: Od Gutenberga k Diderotovi. Praha: Karolinum.
Leirman, W. (1996). Čtyři kultury ve vzdělávání. Praha: Karolinum.
Strouhal, M., Štech, S. (eds.). (2016). Vzdělávání a dnešek. Praha: Karolinum.
Studijní opory
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (01.06.2020)
On-line studijní opora na adrese: https://dl2.cuni.cz/enrol/index.php?id=2874