Poslední úprava: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (28.10.2019)
Předmět poskytuje studentům uvedení do problematiky pedagogicko-psychologické diagnostiky. Popisuje diagnostická kritéria, diagnostický proces a vybrané diagnostické metody. Motivuje k cílené spolupráci učitele s ostatními odborníky působícími při výchově a vzdělávání dětí, žáků a studentů. Ve shodě se současnou legislativou konkretizuje kompetence pracovníků školního poradenského pracoviště, resp. školského poradenského zařízení.
Poslední úprava: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (28.10.2019)
The subject provides students with introduction to pedagogical-psychological diagnostics. It describes diagnostic criteria, diagnostic process and selected diagnostic methods. It motivates teachers to work with other professionals involved in the education of children, pupils and students. In accordance with current legislation, it specifies the competences of the school counseling staff and/or school counseling facility.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (28.10.2019)
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky pedagogicko-psychologické diagnostiky. Poskytnout studentům informace o diagnostických metodách a postupech, které jsou aktuálně využívány v praxi.
Poslední úprava: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (28.10.2019)
The subject aims to introduce the students to the problem of pedagogical-psychological diagnostics. It provides students with information about diagnostic methods and procedures that are currently used in practice.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (28.10.2019)
HADJ MOUSSOVÁ, Z., DUPLINSKÝ, J. a kol. (2002). Diagnostika. Pedagogicko-psychologické poradenství II. Praha: UK PedF.
HRABAL, V. st., HRABAL, V. ml. (2002). Diagnostika. Pedagogickopsychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. Praha: Karolinum.
MATĚJČEK, Z. (2011). Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: Portál.
SVOBODA, M. (ed.), KREJČOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. (2015). Psychodiagnostika dětía dospívajících. Praha: Portál.
VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J. (2008). Poradenská psychologická diagnostika dětí adospívajících. Praha: Karolinum.
ZELINKOVÁ, O. (2011). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál.
Poslední úprava: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (28.10.2019)
HADJ MOUSSOVÁ, Z., DUPLINSKÝ, J. a kol. (2002). Diagnostika. Pedagogicko-psychologické poradenství II. Praha: UK PedF.
HRABAL, V. st., HRABAL, V. ml. (2002). Diagnostika. Pedagogickopsychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. Praha: Karolinum.
MATĚJČEK, Z. (2011). Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: Portál.
SVOBODA, M. (ed.), KREJČOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. (2015). Psychodiagnostika dětía dospívajících. Praha: Portál.
VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J. (2008). Poradenská psychologická diagnostika dětí adospívajících. Praha: Karolinum.
ZELINKOVÁ, O. (2011). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (28.01.2022)
Požadavky k zápočtu:
aktivní účast na setkáních a závěrečném kolokviu, práce materiálového typu - kazuistika žáka.
Poslední úprava: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (28.01.2022)
Credit requirements:
activity during the meeting, case study.
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (28.10.2019)
Základní diagnostické pojmy, etika v diagnostickém procesu.
Oblasti diagnostiky. Diagnostický postup.
Systém poradenství ve školství. Diagnostika ve školním poradenském pracovišti. Diagnostika ve školském poradenském zařízení.