Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (05.02.2019)
Předmět je zaměřen na rozvoj vzdělávání v multikulturní společnosti. Umožňuje studentům chápat a přijímat různorodost jako pozitivní jev a hodnotit rozdíly mezi lidmi z různých kultur jako přínosné. Cílem předmětu je přispět k vytvoření respektujících vztahů mezi kulturami. Studenti se seznamují s postupem školy při přijetí a vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem. Předmět je zaměřen na komunikaci a spolupráci s příslušníky odlišných sociokulturních skupin. Kritická analýza a pochopení odlišností by měly utvářet motivaci k interkulturním výměnám, podporovat pocit solidarity a schopnost reflektovat sociální a ekonomické nerovnosti. Interkulturní vzdělávání umožňuje přizpůsobit vzdělávání a výchovné programy podmínkám a potřebám regionu a komunity.
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (31.10.2019)
The course is focused on the development of education in multicultural society. It allows students to understand and accept diversity as a positive phenomenon and to evaluate differences between people from different cultures as beneficial. The aim of the course is to contribute to creating respectful relationships between cultures. Students are introduced to the school's approach to admission and education of pupils with a different mother tongue. The course is focused on communication and cooperation with members of different socio-cultural groups. Critical analysis and understanding of differences should create a motivation for intercultural exchanges, promote a sense of solidarity and the ability to reflect social and economic inequalities. Intercultural education makes it possible to adapt education and training programs to the conditions and needs of the region and the community.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (05.02.2019)
CÍLKOVÁ, E.; SCHÖNEROVÁ, P. Náměty pro multikulturní výchovu: Poznáváme jiné národy. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-238-6.
CORMAN, L. Tváře a charaktery. 1. vyd. Praha : Stratos, 2010. 372 s. ISBN 978-80-85962-22-2.
PRUCHA, J. Multikulturní výchova: příručka (nejen) pro učitele. Praha : Triton, 2006. ISBN 80-7254-866-2.
ŠIŠKOVÁ, T. Menšiny a migranti v České republice. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-648-9.
ŠIŠKOVÁ, T. Výchova k toleranci a proti rasismu. 2. vyd. Aktual. Praha : Portál, 2008. 273 s. ISBN 978-80-7367-182-2
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (31.10.2019)
CÍLKOVÁ, E.; SCHÖNEROVÁ, P. Náměty pro multikulturní výchovu: Poznáváme jiné národy. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-238-6.
CORMAN, L. Tváře a charaktery. 1. vyd. Praha : Stratos, 2010. 372 s. ISBN 978-80-85962-22-2.
PRUCHA, J. Multikulturní výchova: příručka (nejen) pro učitele. Praha : Triton, 2006. ISBN 80-7254-866-2.
ŠIŠKOVÁ, T. Menšiny a migranti v České republice. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-648-9.
ŠIŠKOVÁ, T. Výchova k toleranci a proti rasismu. 2. vyd. Aktual. Praha : Portál, 2008. 273 s. ISBN 978-80-7367-182-2
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (05.02.2019)
1.Multikulturalismus a interkulturní vzdělávání. Inkluze, žáci s odlišným mateřským jazykem.
2. Kultura, skupiny, identita, interkulturní vztahy, stereotypy a předsudky.
3. Utváření etnické identity.
4. Minority, Romové, cizinci v ČR.
5 Uprchlíci a migranti.
6. Interkulturní vzdělávání v kontextu českého školství.
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (31.10.2019)
1.Multiculturalism and intercultural education.Inclusion, pupils with different mother tongue.
2. Culture, groups, identity, intercultural relations, stereotypes and prejudices.
3. Formation of ethnic identity.
4. Minorities, Roma, foreigners in the Czech Republic.
5 Refugees and migrants.
6. Intercultural education in the context of Czech education.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (05.02.2019)
Předmět je zakončen zápočtovým textem. Kombinace otevřených a uzavřených otázek min. úspěšnost 75 %, 3 pokusy.
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (31.10.2019)
The course is completed with a credit text.Combination of open and closed questions min.success rate 75%, 3 attempts