PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Seminář psychosociálních technik - OPBP1Q143B
Anglický název: Seminar of psychosocial techniques
Zajišťuje: Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: oba
E-Kredity: 3
Rozsah, examinace: 0/2, KZ [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Bc. Ivana Líbalová, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. (29.01.2022)
Kurz seznamuje studující pomocí praktických nácviků s některými technikami, které lze užívat v psychologické, sociální, poradenské i psychoterapeutické praxi. Psychosociální techniky jsou vybrány podle toho, aby pokrývaly široký rozsah jejich možného užití. Seminář probíhá formou sebezkušenosti. Cílem kurzu je představení technik využívaných v psychosociální práci s klientem, a to jak v individuálním, tak (především) ve skupinovém kontaktu. V rámci předmětu budou studující diskutovat o využití jednotlivých druhů technik a také si vybrané z nich zkoušet, aby je následně byli schopni kontrolovaně a cíleně použít.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Bc. Ivana Líbalová, Ph.D. (28.01.2022)

Praktický nácvik psychosociálních technik. 

Deskriptory
Poslední úprava: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. (29.01.2022)
Rozsah studijního předmětu 24 hod. za týden 0/2 kreditů 3
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Dominika Drahovzalová, Ph.D. (15.02.2022)

LANGMEIER, Josef, Karel BALCAR a Jan ŠPITZ. Dětská psychoterapie. Vydání třetí, v nakladatelství, Portál druhé. Praha: Portál, 2010, 431 stran. ISBN 978-80-7367-710-7.

CAMPBELL, Jean. Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi: [skupinové výtvarně-terapeutické činnosti pro děti i dospělé]. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 200 s. ISBN 80-7178-204-1.

ZAKOUŘILOVÁ, Eva. Speciální techniky sociální terapie rodin. Vyd. 1. Praha: Portál, 2014, 196 s. ISBN978-80-262-0583-8.

BAKALÁŘ, Eduard. Nové psychohry: společenské hry pro všestranný rozvoj osobnosti. Praha: Portál, 1998. ISBN 8071782351.

HERMOCHOVÁ, Soňa. Sociálně psychologický výcvik: příspěvek sociální psychologie k metodice práce s přirozenou skupinou. 2. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 1988.

KINDLMANNOVÁ, Jana, ed. Klíčový rok: zážitková pedagogika a projektová výuka pro základní školy v rámci projektu Prázdninové školy Lipnice. Praha: Prázdninová škola Lipnice, 2013. ISBN 978-80-905502-2-3.

a další metodické materiály např. Prázdninové školy Lipnice nebo www.odyssea.cz.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Bc. Ivana Líbalová, Ph.D. (28.01.2022)

Psychosociální techniky jsou vybrány podle toho, aby pokrývaly široký rozsah jejich možného užití. Seminář probíhá formou sebezkušenosti.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. (29.01.2022)

Aktivní účast na výuce.


Písemná práce (záznamu reflexe využití konkrétní techniky v práci mimo seminář).

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK