Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (05.03.2023)
Cílem kurzu je seznámit studenty s diagnostickými metodami a postupy, zásadami a dílčími fázemi diagnostického procesu a specifiky speciálněpedagogické diagnostiky ve vztahu k různým věkovým skupinám. Studenti získají základní přehled o kvalitativních a kvantitativních diagnostických metodách a zásadách jejich využívání ve speciálněpedagogické praxi. Seznámí se také s principy dynamické diagnostiky a možnostmi jejího využití v podpoře jedinců různých věkových skupin.
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (05.03.2023)
The aim of the course is to acquaint students with diagnostic methods and procedures, principles and sub-phases of the diagnostic process and the specifics of special educational diagnostics in relation to different age groups. Students will get a basic overview of qualitative and quantitative diagnostic methods and the principles of their use in special educational practice. They will also become introduced with the principles of dynamic diagnostics and the possibilities of its use in the support of individuals of different age groups.
Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (05.03.2023)
Předmět má 5 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 150 hodinám.
Přímá výuka:
· přednášky 12 hodin
· cvičení 12 hodin
Příprava:
· samostudium odborné literatury 46 hodin
· zpracování seminárních úkolů a příprava na semináře 60 hodin
Příprava na zápočet: 20 hodin celkem
V případě distanční výuky budeme pracovat v aplikaci MS Teams, studenti obdrží včas odkaz. Dále bude využíván systém podpory studia Moodle.
Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (05.03.2023)
Obsahové vymezení:
Diagnostický proces a jeho fáze
Kvalitativní diagnostické metody – pozorování, rozhovor, analýza produktů
Zásady využívání kvalitativních diagnostických metod
Kvantitativní diagnostické metody - testy, dotazníky, vývojové škály aj.
Vlastnosti kvantitativních diagnostických nástrojů (validita, reliabilita)
Specifika a vybrané oblasti sppg diagnostiky v raném věku
Specifika a vybrané oblasti sppg diagnostiky v předškolním věku
Specifika a vybrané oblasti sppg diagnostiky ve školním věku
Dynamické diagnostické přístupy – principy a metody
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (05.03.2023)