|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Kateřina Suková Vychopňová, Ph.D. (23.01.2024)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Kateřina Suková Vychopňová, Ph.D. (23.01.2024)
Příprava na výuku: - přednáška: Studenti si projdou poznámky z předchozí přednášky. K tématu si přečtou/prostudují odpovídající kapitolu ze studijní literatury. (15 minut/týden) - seminář: Studenti si prostudují materiály, které jim vyučující s předstihem vloží do MS Teams (praktická cvičení, poslech nahrávek, podcastů apod.). (40 minut/týden) Samostudium literatury a plnění průběžných úkolů: Na první přednášce budou studenti seznámeni se systémem průběžného odevzdávání nahrávek a jejich následné analýzy: nahrávky čtených textů (prostřednictvím MS Teams). Nahrávky budou analyzovány jak samotnými studenty, tak vyučující. Jejich počet bude určen dle úrovně vědomostí studentů na začátku ZS. Dále studenti během semestru odevzdají jeden transkripční test. (20 hodin/semestr + 20 minut/semestr)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Kateřina Suková Vychopňová, Ph.D. (23.01.2024)
DOHALSKÁ, M., SCHULZOVÁ, O.: Fonetika francouzštiny. Praha, Karolinum, 2020. LÉON, P.: Précis de phonostylistique – Parole et expressivité. Paris, Nathan, 1993. LÉON, P.: Phonétisme et prononciation du Français. Paris, Armand Colin, 2007. MADELENI, E., PAGEL, D., WIOLAND, F.: Le rythme du français parlé. Paris, Hachette, 2012. ABRY, D., CHALARON, M.-L.: Les 500 exercices de phonétique A1/2. Paris, Hachette, 2009. ABRY, D., CHALARON, M.-L.: Les 500 exercices de phonétique B1/B2. Paris: Hachette, 2011. FENCLOVÁ, M.: Fonetika francouzštiny jako lingvodidaktický problém. Praha, Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2003. WIOLAND, F.: La vie sociale des sons du français.Paris, L'Harmattan, 2005. MARTIN, P.: Intonation du français. Paris, Armand Colin, 2009. WIOLAND, F.: Prononcer les mots du Français. Paris, Hachette, 1991. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Kateřina Suková Vychopňová, Ph.D. (23.01.2024)
1. Úvod, seznámení, podmínky zakončení předmětu, literatura aj. 2. Základní pojmy 3. Respirační, fonační a artikulační ústrojí 4. Intonace, rytmus, rytmické členění 5. Přízvuk 6. API 7. Vázání a řetězení 8. Schwa 9. Samohlásky ústní 10. Samohlásky nosové 11. Polokonsonanty 12. Souhlásky |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Kateřina Suková Vychopňová, Ph.D. (23.01.2024)
Aktivní účast na seminářích (maximálně 3 absence s doplněním úkolů). Průběžné plnění úkolů během semestru (zadáváno na semináři nebo přes MS Teams) a příprava na semináře. Zápočet (zimní semestr) 1) transkripční test 2) srovnávací analýza dvou nahrávek téhož textu (první z počátku zimního semestru, druhá z konce zimního semestr) během níž student prokáže teoretickou i praktickou znalost segmentální i suprasegmentální úrovně zvukové podoby francouzštiny (odevzdání přes MS Teams) 3) vědomostní test v rozsahu učebnice Fonetika francouzštiny (Dohalská M., Schulzová, O., Karolinum 2020) - 1 termín řádný, max. 2 opravné, min. 70% správných odpovědí (min. 28 bodů)
Zkouška (letní semestr) 1) dvě teoretické otázky (rozprava nad testem ze ZS) 2) srovnávací analýza dvou odevzdaných nahrávek téhož textu (první z počátku zimního semestru, druhá z konce letního semestru), během níž student prokáže teoretickou i praktickou znalost segmentální i suprasegmentální úrovně zvukové podoby francouzštiny 3) četba připraveného a nepřipraveného textu
|