PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2019/2020
   Přihlásit přes CAS
Historická exkurze II - OPBD2D117B
Anglický název: Excursion II.
Zajišťuje: Katedra dějin a didaktiky dějepisu (41-KDDD)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019 do 2019
Semestr: oba
E-Kredity: 2
Rozsah, examinace: 0/1, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: doc. PhDr. Magdaléna Pokorná, CSc.
Vyučující: Mgr. Dušan Foltýn
PhDr. Hana Havlůjová, Ph.D.
doc. PhDr. Jiří Hnilica, Ph.D.
prof. PhDr. Kateřina Charvátová, CSc.
doc. PhDr. Petr Koura, Ph.D.
Mgr. Tomáš Mikeska
PaedDr. František Parkan
doc. PhDr. Magdaléna Pokorná, CSc.
prof. PhDr. Jiří Pokorný, CSc.
Mgr. Kateřina Sládková
prof. PhDr. Vít Vlnas, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Robert Skopek (22.09.2017)
EXKURZE SE ZAPISUJÍ A KONAJÍ V LETNÍM SEMESTRU. Cílem kurzu je rozšířit znalosti posluchačů získané při přednáškách a seminářích. Samotná exkurze probíhá ve třech fázích. V první, přípravné jsou posluchači seznámeni s programem exkurze. Pracují s odbornou literaturou a prakticky uplatňují vědomosti a dovednosti získané v jednotlivých kurzech studia historie. Během exkurze prezentují výsledky své práce a získávají další poznatky. Ve třetí fázi korigují své představy s realitou poznanou v průběhu exkurze. Získané poznatky a dovednosti uplatňují ve svém dalším studiu a v odborné přípravě na povolání vyplývající z profilu absolventa bakalářského studia. Každý rok se vypisuje 5-6 různých domácích i zahraničních exkurzí, z nichž si studenti mohou vybrat.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Iva Beránková (29.10.2019)

ČAPEK, V.  a kol. Didaktika dějepisu II, Praha: SPN, 1998.

HOMEROVÁ, M. Jak může vypadat výuka dějepisu v muzeích a skanzenech aneb umí pedagogové využít nabídky této výuky? Učitelské noviny 1997, s. 19-20.

JULÍNEK, S. a kol. Základy oborové didaktiky dějepisu, Brno: MU, 2004.

PETRYL, J. Zkušenosti ze spolupráce školy a muzea při vyučování dějepisu, Praha: SPN, 1962.

PASÁK, T. Muzea a školy. Společenské vědy ve škole, 1987/2, č. 10, s. 281-3.

ŠPÉT, J. - BARTŮŠKA, V. Ke spolupráci muzeí a galerií se školami, Společenské vědy ve škole, 1984/5, č. 5, s. 144-146.

Dále dle tématu exkurze.

Vstupní požadavky
Poslední úprava: prof. PhDr. Kateřina Charvátová, CSc. (17.12.2018)

Předmět nemá vstupní požadavky.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Iva Beránková (29.10.2019)

Předmět je zakončen zápočtem. Zápočet se uděluje za kvalitní ústně přednesený referát na předem domluvené téma, který odezní během exkurze. Pokud není refrát shledán vyučujícími kvalitním, je nutné dodat po skončení exkurze jako podklad pro zápočet zlepšenou písemnou verzi.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK