Tento kurz se zaměřuje na klíčové principy a postupy didaktiky AJ. Zahrnuje širokou škálu témat, včetně stanovení cílů a záměrů, teoretických východisek CEFR a RVP, rolí učitele a žáka, komunikační kompetence, plánování výuky, plánování aktivit, materiálů a také hodnocení a adaptace učebnic. Cílem přdmětu je seznámit budoucí učitele se zásadami plánování a pomoci jim pochopit východiska výuky představením teoretických konceptů ve spojení s praxí.
Poslední úprava: Gamze Korbek, Ph.D. (29.01.2024)
This course focuses on the key principles and practices of TEFL Methodology. It covers a wide range of topics, including setting aims and objectives, the CEFR theoretical background, and RVP, the roles of teachers and learners, communicative competence, lesson planning, activity design, materials, as well as textbook evaluation and adaptation. It aims to familiarise future teachers with the principles of planning and help them understand the backstage of teaching by presenting theoretical concepts in connection with practice.
Deskriptory -
Poslední úprava: PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D. (18.01.2023)
Samostudium literatury 10 hodin
Práce se studijními materiály 10 hodin
Plnění průběžných úkolů 10 hodin
Seminární práce 5 hodin
Příprava na zápočet 10 hodin
Příprava na zkoušku a zkouška 20 hodin
Poslední úprava: Gamze Korbek, Ph.D. (29.01.2024)
Self study of literature - 10 hours
Work with study materials - 10 hours
Doing homework - 10 hours
Seminar work - 5 hours
Preparation for credit - 10 hours
Preparation for exam and the exam - 10 hours
Literatura -
Poslední úprava: Gamze Korbek, Ph.D. (30.01.2024)
Základní: vybrané kapitoly z
HARMER, J. The Practice of English Language Teachig. Harlow: Longman, Pearson Education, 2001. ISBN 0-582-40385-5.
SCRIVENER, J. Learning Teaching. Macmillan: 2005. ISBN 978-1-4050-1399-4.
RVP ZV/G. (vybrane kapitoly).
Společný evropský referenční rámec. (2001). Univerzita Palackého v Olomouci. (vybrane kapitoly).
Doporučená
DAVIES, P., PEARSE, E. Success in English Teaching. Oxford: Oxford University Press, 2000. ISBN 978-0-19-442171-3.
NUAN, D., LAMB, C. The Self-directed Teacher: Managing the learning process. Cambridge: Cambridge University Press, 1996. ISBN 0-521-49773-6.
Poslední úprava: Gamze Korbek, Ph.D. (30.01.2024)
Required - Selected chapters from:
HARMER, J. The Practice of English Language Teachig. Harlow: Longman, Pearson Education, 2001. ISBN 0-582-40385-5.
SCRIVENER, J. Learning Teaching. Macmillan: 2005. ISBN 978-1-4050-1399-4.
RVP ZV/G.
Common European Framework for Languages (2001).
Recommended
DAVIES, P., PEARSE, E. Success in English Teaching. Oxford: Oxford University Press, 2000. ISBN 978-0-19-442171-3.
NUAN, D., LAMB, C. The Self-directed Teacher: Managing the learning process. Cambridge: Cambridge University Press, 1996. ISBN 0-521-49773-6.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Gamze Korbek, Ph.D. (29.01.2024)
1. Získání zápočtu je podmíněno splněním všech zadaných úkolů a četby.
2. Úspěšné složení testu - minimální úspěšnost - 70 %.
Počet pokusů: 1 řádný + 2 opravné.
Poslední úprava: Gamze Korbek, Ph.D. (29.01.2024)
1. Getting the credit by completing all the given tasks and readings
2. Passing the exam knowledge test - minimal achievement - 70%