Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
Kurz je úzce provázán s pedagogickou praxí. realizovanou na různých typech a stupních státních, soukromých a
církevních škol a výchovných zařízení.
V rámci seminářů budou zobecněny poznatky a zkušenosti získané v průběhu pedagogických rozborů realizovaných na
fakultních školách.
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
The course is closely connected with educational practice carried out on various types and levels of public, private and church schools and educational institutions.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
Naučit se teoreticky reflektovat sociálně pedagogické a obecně didaktické aspekty vzdělávání a výchovy na 2. stupni základních škol.
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
Aim of the couse is to learn how to theoretically reflect upon social-pedagogical and general didactical spects of teaching and learning at lower secondary schools.
Literatura
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
Literatura bude doporučena podle výběru volitelného úkolu.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
Pro udělení klasifikovaného zápočtu je nutná aktivní účast na reflexích. Další požadavky sdělí jednotliví vyučující.
Sylabus -
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
" Učitel, učitelská profese, sebereflexe studentů, sebeuvědomění a sebepojetí posluchačů vzhledem k nárokům učitelské profese. " Osobnost žáka, perspektivy jejího rozvoje, charakteristika žáka. " Vzájemné vztahy učitelů a žáků " Práce učitele s učivem. " Technika plánování učitelské přípravy, příprava a plán hodiny. " Projektování na různých úrovních práce učitele. " Hodnocení žáka. " Škola jako sociální skupina s výrazným vzdělávacím programem a pozitivním komunikativním prostředím
Poslední úprava: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (31.10.2010)
" Teacher, teaching profession, student´s self-reflection regarding the demands of the teaching profesion
" Pupil´s personality, perspectives of pupils´development, case study approach to pupils
" Teacher-pupils relationship
" Curriculum analysis
" Lesson plans and preparations
" Evaluation of pupil´s learning
" School as a social group with a positive learning climate