Poslední úprava: DVORAKO/PEDF.CUNI.CZ (23.11.2012)
Cílem předmětu je pomocí konkrétních činností pochopit a umět využívat v pedagogickém procesu psychomotorické propojení.
Obsahem předmětu jsou konkrétní praktické činnosti, které se vztahují k rozvoji vnímání, kognitivních funkcí a emocí,
ovládání materiálního prostředí a budování sociálních vztahů.
Poslední úprava: HAJKOVAJ/PEDF.CUNI.CZ (11.11.2009)
By means of specific activities to learn, understand and apply psychomotor abilities and skills in teaching process. The
content are specific practical activities relating to the development of perception, sensation, cognitive functions, emotions,
controling the environmment and making social relations.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: HAJKOVAJ/PEDF.CUNI.CZ (21.10.2009)
Zprostředkovat poznání propojení pohybových činností s psychikou a sociálními kontakty.
Poslední úprava: HAJKOVAJ/PEDF.CUNI.CZ (11.11.2009)
To connect and learn motor and psychic skills with social contacts and relations.
Literatura
Poslední úprava: HAJKOVAJ/PEDF.CUNI.CZ (21.10.2009)
Adamírová,J. Zdravá a zábavná výchova pohybem. Praha: Unie zdravotní tělesné výchovy, Česká asociace Sport pro všechny, 1995.
Hermová,S. Psychomotorické hry. Praha: Portál, 1991.
Dvořáková,H. Základní motorika. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2001.
Dvořáková,H. Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte. Praha: Portál, 2002.
Sylabus -
Poslední úprava: HAJKOVAJ/PEDF.CUNI.CZ (21.10.2009)
Psychomotorické aktivity vycházejí z holistického pojetí člověka - jednoty těla, duše a vědomí a využívají úzkého propojení poznávání a prožívání s pohybem a následně s vývojem kompetencí a chování jednotlivce v psychosociálním kontextu. Pomocí konkrétních činností budou studenti vedeni k pochopení vztahu pohybových činností k rozvoji vnímání, kognitivních funkcí a emocí, ovládání materiálního prostředí a budování sociálních vztahů.
Poslední úprava: HAJKOVAJ/PEDF.CUNI.CZ (11.11.2009)
Psychomotor activities start from holistic philosophy - the unity of the body, soul, mind and consciousness. They use the connection between cognition, experience and movemennt functions and emotionsand consequently the competitions of an indididual in a psychosocial context. By means of specific activities learning about relations of motor activities and perceptive development, cognitive functions, emotions, controling the environmment and making social relations.