|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Dagmar Říhová, Ph.D. (23.02.2017)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Dagmar Říhová, Ph.D. (31.01.2019)
Cílem předmětu je praktické ověření získaných teoretických znalostí v reálné výuce včetně účasti na nejrůznějších aktivitách školy a samostatného vedení záznamů o výuce. |
|
||
Poslední úprava: REZNICEK/PEDF.CUNI.CZ (16.01.2012)
Helus,Z. (1982: Pojetí žáka a perspektivy osobnosti. SPN.Praha. Helus, Z. (1986): Edukační prostředí a účinnost vzdělávacího procesu. Životné prostredie,20:(6):289-291. Helus,Z.(1988): Interakce učitel-žák jako faktor vzdělávací aktivity.Pedagogika.Praha. Komenský,J.,A.( 1930):Didaktika velká. Dědictví Komenského. Praha. Peseschkian,N.(1999): Příběhy jako klíč k dětské duši. Portál. Praha . Matějček,Z.(1999): Co děti potřebují nejvíc. Portál. Praha. Mádrová, E. (1998): Zkuste být dítětem. Portál. Praha. Coleman,R., Gilles,B. (2001): 525 způsobů jak se stát lepším manažerem. Management Press. Čáp, J,. Mareš, J.(2001):Psychologie pro učitele. Portál. Praha. Lewis,D (1995): Tajemná řeč těla. Victoria publishing.Praha. Pelikán, J. (1998): Základy empirických výzkumů pedagogických jevů. Karolinum. Praha. Rieger,Z.(2000): Jak vidíme děti. Kurs RIAPS (nepublikováno) Řezníček, J. (2004): Didaktika a učitelská etika v praxi. Pedagogická fakulta UK. Praha. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Dagmar Říhová, Ph.D. (23.02.2017)
- 100% účast studenta na souvislé praxi (10 hodin náslechů, 10 hodin samostatných vyučovacích výstupů + další samostatná práce studentů) - Odevzdaná vyplněná a fakultním učitelem podepsaná Dohoda o provedení práceve dvou stejnopisech do stanoveného termínu - Zpracování a předložení tzv. deníku z praxe (viz Deník z praxe) - Hodnocení fakultního učitele podepsané učitelem - Uskutečněná hospitace s reflexí - Zápočet formou kolokvia s ostatními studenty, kteří absolvovali praxi |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Dagmar Říhová, Ph.D. (23.02.2017)
Souvislá pedagogická praxe II se koná na středních školách nebo vyšších ročnících gymnázií vždy během čtyřech fakultou stanovených týdnech. Mimo tuto dobu nebudou studentovi omlouvány absence na cvičeních a jiných povinných výukových aktivitách. Před začátkem semestru jsou studenti e-mailem seznámeni s podrobným harmonogramem praxe závazným pro aktuální semestr Plánování: - souvislou pedagogickou praxi si na SŠ zařizuje student sám – výběr školy by měl proběhnout primárně ze seznamu fakultních škol (http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-119.html), po domluvě lze praxi vykonávat i na jiné škole nebo mimo Prahu - student předá fakultnímu učiteli z vybrané školy k vyplnění dva stejnopisy Dohody o provedení práce a odevzdá je před započetím praxe garantovi praxe na KBES – dohoda je podkladem pro finanční ohodnocení fakultního učitele a student obdrží formulář od garanta praxe - je nutné splnit veškeré podmínky k zápočtu (bližší specifikace uvedeny dále viz Podmínky k zakončení předmětu) Realizace: - během stanovených čtyř týdnů by mělo proběhnout 10 náslechů ve výuce biologie u vybraného fakultního učitele (příp. po dohodě i u jeho kolegů), 10 samostatných vyučovacích výstupů i předem domluvená hospitace přiděleného vyučujícího z KBES - student si po celou dobu praxe vedet tzv. Deník z praxe, který student odevzdá v elektronické podobě svému garantovi praxe (např. PDF soubor) - Deník z praxe se skládá ze dvou částí: náslechy (vlastní strukturované poznámky z náslechových hodin podle doporučené struktury); vlastní vyučovací výstupy (vlastní přípravy na hodinu podle doporučené struktury, tj. rozbor hodiny, nikoliv příprava na hodinu ve smyslu výukový materiál – prezentace, výukové texty aj.) Hodnocení studentů: - fakultní učitel písemně hodnotí celkový přístup studenta k učitelství a vztah k dětem, odbornou připravenost, komunikativní dovednosti, řídící schopnosti, diagnostické dovednosti a studentovu přípravu na vyučování Praxe se uzavírá zápočtem, který je podmíněn níže uvedenými povinnostmi (viz Podmínky k zakončení předmětu). |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Dagmar Říhová, Ph.D. (31.01.2019)
- 100% účast studenta na souvislé praxi (10 hodin náslechů, 10 hodin samostatných vyučovacích výstupů + další samostatná práce studentů) - Odevzdaná vyplněná a fakultním učitelem podepsaná Dohoda o provedení práceve dvou stejnopisech do stanoveného termínu - Zpracování a předložení tzv. deníku z praxe (viz Deník z praxe) - Hodnocení fakultního učitele podepsané učitelem - Uskutečněná hospitace s reflexí - Zápočet formou kolokvia s ostatními studenty, kteří absolvovali praxi |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Dagmar Říhová, Ph.D. (31.01.2019)
Helus,Z. (1982: Pojetí žáka a perspektivy osobnosti. SPN.Praha. Helus, Z. (1986): Edukační prostředí a účinnost vzdělávacího procesu. Životné prostredie,20:(6):289-291. Helus,Z.(1988): Interakce učitel-žák jako faktor vzdělávací aktivity.Pedagogika.Praha. Komenský,J.,A.( 1930):Didaktika velká. Dědictví Komenského. Praha. Peseschkian,N.(1999): Příběhy jako klíč k dětské duši. Portál. Praha . Matějček,Z.(1999): Co děti potřebují nejvíc. Portál. Praha. Mádrová, E. (1998): Zkuste být dítětem. Portál. Praha. Coleman,R., Gilles,B. (2001): 525 způsobů jak se stát lepším manažerem. Management Press. Čáp, J,. Mareš, J.(2001):Psychologie pro učitele. Portál. Praha. Lewis,D (1995): Tajemná řeč těla. Victoria publishing.Praha. Pelikán, J. (1998): Základy empirických výzkumů pedagogických jevů. Karolinum. Praha. Rieger,Z.(2000): Jak vidíme děti. Kurs RIAPS (nepublikováno) Řezníček, J. (2004): Didaktika a učitelská etika v praxi. Pedagogická fakulta UK. Praha. |