|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (12.02.2018)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (12.02.2018)
Studenti prokáží základní orientaci v problematice profesního rozvoje a dalšího vzdělávání učitelů. Seznámí se základními pojmy a teoretickými východisky profesního rozvoje učitelů a se současným stavem DVU v České republice a ve vybraných evropských zemích. Budou se zabývat kritérii kvality, která jsou kladena na programy profesního rozvoje. |
|
||
Poslední úprava: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. (04.02.2021)
Distanční forma výuky V souvislosti se zavedením mimořádných opatření bude výuka probíhat dle rozvrhu online. Konkrétní odkaz bude všem zapsaným studentům zaslán nejpozději den před výukou. Požadavky na ukončení předmětu zůstávají stejné, mění se pouze forma výuky. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (20.02.2021)
Eurydice (2006). Quality Assurance in Teacher Education in Europe. Brusel: Eurydice. Překlad: Zajišťování kvality vzdělávání učitelů v Evropě. (2007). Praha: ÚIV. Kohnová, J. (2004). Další vzdělávání učitelů a jejich profesní rozvoj, Praha, Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 182 str. lSBN 80-7290-148-6. Kohnová, J. a kol. (2012). Profesní rozvoj učitelů a cíle školníhi vzdělávání. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 364 str. ISBN 978-80-7290-625-3. Kohnová, J. (2009). Další vzdělávání učitelů. In: Průcha Jan (ed.). Pedagogická encyklopedie. Praha, Portál, 2009. str. 413-418. ISBH 978-80-7367-546-2. Píšová, M., Duschinská, K. (2011). Mentoring v učitelství. Praha: UK PedF. Průcha, J. (2002). Učitel. Současné poznatky o profesi. Praha: Portál. Starý, K., Dvořák, D., Greger, D., Duschinská, K. (2012). Profesní rozvoj učitelů. Podpora učitelů pro zlepšování výsledků žáků. Praha: Karolinum. Urbánek, P. (2005). Vybrané problémy učitelské profese. Liberec:TUL PF. Vašutová, J. (2004). Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido. Zákon 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon). Zákon 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (12.02.2018)
základní pojmy a teoretická východiska profese učitele další vzdělávání učitelů v kontextu vzdělávání dospělých legislativa a současný stav DVU v ČR typy DVU, formy, metody a zaměření zdroje dalšího vzdělávání učitelů, MOOC institucionální struktura, organizace podílející se na DVU mentoring a profesní podpora začínajících učitelů kritéria kvality vzdělávacího programu DVU |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (12.02.2018)
Seminární práce, ve které studenti prokáží znalost a porozumění základní terminologii a teoretickým východiskům profesního rozvoje učitelů a budou schopni analyzovat konkrétní nabídku vzdělávacího programu z hlediska kritérií kvality. |