PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Marketingová komunikace ve vzdělávání - OKNU1U135C
Anglický název: Marketing Communication in Education
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (10)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Roman Liška, Ph.D.
Vyučující: Ing. Jindřich Kolek, MBA, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. David Mück (25.01.2024)
Předmět se zabývá teorií marketingové komunikace s aplikací do oblasti vzdělávání. Cílem je porozumět základním metodám uplatňování jednotlivých druhů marketingové komunikace pro získávání konkurenčního postavení na trhu. Předmět se věnuje podstatě a užití jednotlivých prvků komunikačního mixu jako je reklama, podpora prodeje, osobní prodej, Public Relations, direct marketing a eventy. Obsahem předmětu není pouze charakteristika jednotlivých prvků komunikačního mixu, ale také širší souvislosti jako je legislativní prostředí, psychologie reklamy a její vliv na zákazníky/klienty v oblasti vzdělávání, výzkum a plánování marketingové komunikace, výběr a využití služeb reklamních a mediálních agentur.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. David Mück (25.01.2024)

Povinná literatura: 

KARLÍČEK, M. a P. KRÁL. Marketingová komunikace. Jak komunikovat na našem trhu. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. 221 s. ISBN 978-80-247-5769-8.

PAULOVČÁKOVÁ, L. Marketing: přístup k marketingovému řízení. Vyd. I. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2015. 288 s. ISBN 978-80-7452-117-1.

KOTLER, P. Marketing management.  Praha, kterýkoliv vydavatel po roce 2014, kapitoly věnované   marketingové komunikaci (aktuální vydání).

 

Doporučená literatura:

BAINES, P., F. CHRIS a K. PAGE, 2011. Marketing. 2. vyd. Oxford University Press. ISBN 978-0-19-957961-7.

DE PELSMACKER, P.  a kolektiv. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003, 581 s. ISBN 80-247-0254-1.

FORET, M. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1041-9.

FREY, P. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. Praha: Management Press, 2011. ISBN 978-80-7261-237-6.

JANOUCH, V. Internetový marketing. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2014. 376s. ISBN 978-80-251-4311-7.

KŘÍŽEK, Z. a I. CRHA. Jak psát reklamní text. 4. vydání. Praha: Grada, 2012, 220 s. ISBN 978-80-247-4061-4.

MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing. 4. vyd. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5366-9.

PAVLŮ, D. Veletrhy a výstavy: kultura, komunikace, multimedialita, marketing. Příbram: Professional Publishing, 2009. ISBN 978-80-86946-38-2.

POSPÍŠIL J. Jak na reklamu. Praktický průvodce světem reklamy. Kralice na Hané: Computer Média, 2012, 144 s. ISBN 978-80-7402-115-2.

VYSEKALOVÁ, J. Emoce v marketingu. Jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4843-6.

Doporučené časopisy vyučujícím a aktuální internetové zdroje.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. David Mück (25.01.2024)

1         Marketingová komunikace a její místo v marketingovém mixu

2         Integrovaná marketingová komunikace

3         Východiska marketingové komunikace

4         Tvorba rozpočtu, mediální plánování, hodnocení efektivnosti

5         Nástroje komunikačního mixu

6         Nové trendy v marketingové komunikaci

     

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. David Mück (25.01.2024)

Zápočet

Seminární práce (odevzdání do LMS Moodle)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK