PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Marketing management ve vzdělávání - OKNU1U113A
Anglický název: Marketing Management in Education
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 14 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (40)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Ing. Jindřich Kolek, MBA, Ph.D.
Vyučující: Ing. Jindřich Kolek, MBA, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy (10.09.2023)
Předmět se věnuje problematice marketingu ve vzdělávání s respektováním marketingově řízené vzdělávací organizace. Marketingové aktivity jsou významným prvkem podpory řízení, jejich cílem je pomoc pro dosažení žádoucí konkurenceschopnosti instituce i maximální spokojenosti klienta, tedy naplnění pravidla „win-win“. Předmět zahrnuje základní přístup k marketingovým analýzám, které jsou podkladem pro plánování vzdělávací organizace z hlediska základních „4P“, tedy produktu, ceny, distribuce a marketingové komunikace a uvažuje i rozšířený marketingový mix „8P“ typický pro vzdělávací organizace. Předmět Marketing ve vzdělávání je postaven na nezbytném teoretickém základě, který je základním východiskem pro realizaci marketingových aktivit z hlediska systémového přístupu k řešení problematiky a následných aplikací do praxe. Připravuje studenty na širší pojetí a souvislosti provázanosti marketingu a managementu organizace a pružnou reakci a aplikaci znalostí do praxe v souladu s dynamicky se měnícími podmínkami trhu a společnosti.
Deskriptory
Poslední úprava: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy (10.09.2023)

Studium se opírá o prezenční výuku dle sylabu a předpokládá i samostudium v dostatečném rozsahu a plnění zadaných distančních aktivit.

Literatura
Poslední úprava: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy (10.09.2023)

Povinná literatura:

PAULOVČÁKOVÁ, L. Marketing management ve vzdělávání. E-publikace. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018. ISBN 978-80-7603-108-1. • PAULOVČÁKOVÁ, L. Marketing. Přístup k marketingovému řízení. Praha: UJAK, 2015. ISBN 978-80-7452-117-1. • SVĚTLÍK, J. Marketingové řízení školy. 2. aktualiz. vyd. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2009. ISBN 978-80-7357-494-9.

Doporučená literatura:

BAINES, P., F. CHRIS a K. PAGE. Marketing. 2. vyd. Oxford University Press, 2011. ISBN 978-0-19-957961-7.

CHERNATONY De, L. Značka: od vize k vyšším ziskům. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2007-1. ¨

JAKUBÍKOVÁ, D., 2013. Strategický marketing. Strategie a trendy. 2. rozš. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4670-8.

JANOUCH, V. Internetový marketing. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4311-7.

KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. (nebo aktuální vydání)

KOZEL, R. a kol. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6.

LEHTINEN, J. Aktivní CRM: řízení vztahů se zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1814-9.

VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb – efektivně a moderně. 2. aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5037-8.

VYSEKALOVÁ, J a kol. Chování zákazníka. Jak odkrýt tajemství „černé skříňky“. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3528-3.

VYSEKALOVÁ, J. a kol. Emoce v marketingu. Jak oslovit srdce zákazníka. 1. vyd. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4843-6.

Sylabus
Poslední úprava: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy (10.09.2023)

Hlavní témata předmětu:

• POJETÍ MARKETINGU• PROVÁZANOST MARKETINGU A MANAGEMENTU V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ• MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ• MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ A MARKTINGOVÁ STRATEGIE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ• MARKETINGOVÁ TAKTIKA V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ• PRODUKT, CENA A DISTRIBUCE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ• MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ• ŘÍZENÍ VZTAHU SE ZÁKAZNÍKY V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ• IMPLEMENTACE MARKETINGU A KONTROLA 

Pozn.: Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (LMS Moodle). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí LMS Moodle, k diskuzím bude využíváno Diskuzní fórum v LMS Moodle.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy (10.09.2023)

Zkouška (test, ústní, písemná)

Aktivity a úkoly ve vazbě na témata předmětu.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK