Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (09.02.2022)
Cílem oborové speciálně pedagogické praxe je seznámit studenta s aktuální podobou speciálně pedagogické poradenské podpory žáka se SVP a jeho učitelů. Praxe studentů probíhá na všech typech a stupních škol ve školním poradenském pracovišti a ve speciálně pedagogických centrech. Při praxi se studenti seznámí se standardní činností vybraného zařízení. Získají informace o rozdělení kompetencí mezi členy vedení a pracovníky poradenského týmu, o prioritách v oblasti výchovy a vzdělávání žáků se SVP, o formách spolupráce s rodiči a o aktuálních legislativních předpisech, které jsou pro školní poradenské pracoviště nebo SPC závazná. V rámci praxe studenti plní předepsané úkoly reflektivní povahy, které zpracují do portfolia. Zaměření praxe bude možné po vzájemné dohodě modifikovat podle konkrétních podmínek vybraného zařízení.
Poslední úprava: Mgr. Marie Komorná, Ph.D. (10.09.2022)
The aim of the field special education practice is to introduce the student to the current form of special education counselling support for students with SEN and their teachers. The students' practice takes place in all types and levels of schools in school counselling centres and special education centres. During the internship, students get acquainted with the standard activities of the selected institution. They get information about the division of competences between the members of the management and the staff of the counselling team, about the priorities in the field of education and training of pupils with special educational needs, about the forms of cooperation with parents and about the current legislative regulations that are binding for the school counselling centre or SPC. During the internship, students perform prescribed tasks of a reflective nature, which they work out in a portfolio. The focus of the internship will be modifiable by mutual agreement according to the specific conditions of the selected facility.
Deskriptory
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (09.02.2022)
Předmět má 2 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 60 hodinám.
Přímá výuka: 12 hodin
Praxe : 12 hodin
Příprava:
· zpracování úkolů a práce se studijními materiály 16 hodin
Příprava na zápočet: 20 hodin celkem
Literatura
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (09.02.2022)
EHLOVÁ, M. Školní poradenské služby na středních školách poskytované výchovnými poradci. Pedagogika: časopis pro pedagogickou theorii a praxi. Praha: Státní nakladatelství učebnic 1951-, 2016, 66(5), 570-591. ISSN 0031-3815. MICHALÍK, J., HANÁK,P. (eds.) Inovace činnosti SPC při posuzování speciálních vzdělávacích potřeb dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením: národní konference II. : sborník příspěvků. Olomouc: Univerzita Palackého, 2012. KUCHARSKÁ, A. a kol. Obligatorní diagnózy a obligatorní diagnostika ve speciálně pedagogických centrech. Praha : IPPP ČR, 2007. ISBN 978-80-86856-42-1. KUCHARSKÁ, A. Školní poradenské pracoviště. In BENDL, S:, KUCHARSKÁ, A.(ed.) a kol. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie. Praha : UK PedF , 2008. s. 47-49. ISBN 978-80-7290-366-5.
Studijní opory
Poslední úprava: Mgr. Marie Komorná, Ph.D. (10.09.2022)
Studentům jsou k dispozici studijní opory (prezentace přednášek, odkazy na elektronické zdroje, interaktivní úkoly, doplňkové studijní materiály) v prostředí MOODLE dostupné na: