Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (05.02.2020)
Vede studenty k praktickému využití znalostí získaných ve studijních předmětech. Probíhá pod supervizí zvoleného pracoviště a garanta oborové praxe. Student se aktivně podílí jak na vzdělávacím procesu, tak provádí diagnostickou činnost. Je schopen interpretovat a obhájit jím zvolené postupy, metody, posloupnost, jenž v praxi aplikoval. Své působení, závěry z praxe prezentuje formou, která je předem stanovena. Seznam zařízení: Speciální školy · Škola Jaroslava Ježka Mateřská škola, Základní škola, praktická škola a ZUŠ pro zrakově postižené (Loretánská 19, 11800 Praha 1) · Církevní základní škola logopedická Don Bosco¨a Mateřská škola logopedická (Dolákova 555, 18100 Praha 8) · Gymnázium pro zrakově postižené a Střední odborná škola pro zrakově postižené (Radlická 115, 15800 Praha 5) · Mateřská škola speciální a SPC (Štíbrova 1691, 18200 Praha 8) · SŠ, Základní škola a Mateřská škola Praha 10 (Chotouňská 476, 10800 Praha 10 – Malešice) · Soukromá Mateřská škola, Základní škola a SŠ Slunce, o.p.s. (Hornická 410, 27303 Stochov) · Střední škola, Základní škola a Mateřská škola pro sluchově postižené (Holečkova 4, 15000 Praha 5) · Střední škola, Základní škola a Mateřská škola pro sluchově postižené (Výmolova 169, 150 00 Praha 5) · Základní škola a Střední škola (Kupeckého 576, 14900 Praha 4) · Základní škola Boleslavova (Boleslavova 1, 14000 Praha 4) · Základní škola logopedická a Základní škola praktická (Libčická 399/8, 18100 Praha 8 - Čimice) · Základní škola praktická a Praktická škola Karla Herforta (Josefská 4, 11800 Praha 1 – Malá Strana) · Základní škola praktická a Základní škola speciální (Ružinovská 2017, 14200 Praha 4 - Krč) · Základní škola pro žáky se specifickými poruchami chování (Na Zlíchově 19, 15200 Praha 5) Ostatní zařízení · Dětské integrační centrum a Mateřská škola, s.r.o. (Hurbanova 1285, 14200 Praha 4) · Dětský diagnostický ústav, Základní škola a školní jídelna (U Michelského lesa 222, 14000 Praha 4 – Krč) · Diagnostický ústav soc. péče v Tloskově (Tloskov 2, 25756 Neveklov) · Jedličkův ústav a Mateřská škola a Základní škola a Střední škola. (V Pevnosti 4/13, 12841 Praha 2) · Sdružení na pomoc dětem s handicapy (Vlčkova 1067, 19800 Praha 14 – Černý Most) · Výchovný ústav a středisko výchovné péče Klíčov, základní škola, praktická škola a školní jídelna (Čakovická 51, 19000 Praha 9) Podomluvě s garantaem praxe /dr. Zemková/ lze praxi uskutečnit i na jiné škole, jiném zařízení. Adresu školy/zařízení/ je student povinen nahlásit garantovi praxe.
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (09.02.2020)
The practice leads students to the practical use of knowledge gained in the subjects. It is supervised by the chosen workplace and the guarantor of the practice. The student actively participates in the educational process - performs diagnostic activities. He/she is able to interpret and defend the procedures, method and sequences, which he/she applied in practice. The student's activities are presented by a predetermined form.
The list of schools and institutions:
- special schools: Škola Jaroslava Ježka - Mateřská škola, Základní škola, praktická škola a ZUŠ pro zrakově postižené (Loretánská 19, 11800 Praha 1) · Církevní základní škola logopedická Don Bosco a Mateřská škola logopedická (Dolákova 555, 18100 Praha 8) · Gymnázium pro zrakově postižené a Střední odborná škola pro zrakově postižené (Radlická 115, 15800 Praha 5) · Mateřská škola speciální a SPC (Štíbrova 1691, 18200 Praha 8) · SŠ, Základní škola a Mateřská škola Praha 10 (Chotouňská 476, 10800 Praha 10 – Malešice) · Soukromá Mateřská škola, Základní škola a SŠ Slunce, o.p.s. (Hornická 410, 27303 Stochov) · Střední škola, Základní škola a Mateřská škola pro sluchově postižené (Holečkova 4, 15000 Praha 5) · Střední škola, Základní škola a Mateřská škola pro sluchově postižené (Výmolova 169, 150 00 Praha 5) · Základní škola a Střední škola (Kupeckého 576, 14900 Praha 4) · Základní škola Boleslavova (Boleslavova 1, 14000 Praha 4) · Základní škola logopedická a Základní škola praktická (Libčická 399/8, 18100 Praha 8 - Čimice) · Základní škola praktická a Praktická škola Karla Herforta (Josefská 4, 11800 Praha 1 – Malá Strana) · Základní škola praktická a Základní škola speciální (Ružinovská 2017, 14200 Praha 4 - Krč) · Základní škola pro žáky se specifickými poruchami chování (Na Zlíchově 19, 15200 Praha 5).
- other institutions: Dětské integrační centrum a Mateřská škola, s.r.o. (Hurbanova 1285, 14200 Praha 4) · Dětský diagnostický ústav, Základní škola a školní jídelna (U Michelského lesa 222, 14000 Praha 4 – Krč) · Diagnostický ústav soc. péče v Tloskově (Tloskov 2, 25756 Neveklov) · Jedličkův ústav a Mateřská škola a Základní škola a Střední škola (V Pevnosti 4/13, 12841 Praha 2) · Sdružení na pomoc dětem s handicapy (Vlčkova 1067, 19800 Praha 14 – Černý Most) · Výchovný ústav a středisko výchovné péče Klíčov, základní škola, praktická škola a školní jídelna (Čakovická 51, 19000 Praha 9)
By appointment with the guarantor of the practice (dr. Zemková), the practice can also be carried out at another school or institution for education of these pupils. The address of the school or institution the student is obliged to report to the guarantor of the practice.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (05.02.2020)
Cílem předmětu je využití znalostí získaných ve studijních předmětech. Probíhá pod supervizí zvoleného pracoviště a garanta oborové praxe. Student se aktivně podílí i na vzdělávacím procesu, je schopen interpretovat a obhájit jím zvolené postupy, metody, posloupnost, jenž v praxi aplikoval. O své činnosti si vede deník praxe.
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (09.02.2020)
In practice, the student will use the knowledge gained from the subjects. It is supervised by the chosen workplace and the guarantor of the practice. The student actively participates in the educational process and is able to interpret and defend the procedures, method and sequences, which he/she applied in practice. He/she keeps the records of activities.
Literatura -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (05.02.2020)
BENDL, S., KUCHARSKÁ, A. (ed.) a kol. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie - skripta pro studenty vykonávající pedagogickou praxi. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2008. ISBN 978-80-7290-366-5.
ČAPEK, R. Moderní didaktika. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-3450-7.
KEPKA, J., KLEČKOVÁ, G. Pedagogická praxe: metodické pokyny. Vyd. 1. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.
PASCH, M. et al. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2.
PŘINOSILOVÁ, D. Diagnostika ve speciální pedagogice. Brno 2007.ISBN 978-80-7315-142-3
ŘEZNÍČEK, J., RUSEK, M. DidaEtika. Opora pro studenty na souvislých pedagogických praxích a pro začínající učitele. Praha: Pedf UK, 2014. ISBN 978-80-729-0794-6.
VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. Pedagogika pro učitele. 2. rozšířené a aktualizované vydání.Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3357-92.
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (09.02.2020)
BENDL, S., KUCHARSKÁ, A. (ed.) a kol. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie - skripta pro studenty vykonávající pedagogickou praxi. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2008. ISBN 978-80-7290-366-5.
ČAPEK, R. Moderní didaktika. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-3450-7.
KEPKA, J., KLEČKOVÁ, G. Pedagogická praxe: metodické pokyny. Vyd. 1. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.
PASCH, M. et al. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2.
PŘINOSILOVÁ, D. Diagnostika ve speciální pedagogice. Brno 2007.ISBN 978-80-7315-142-3
ŘEZNÍČEK, J., RUSEK, M. DidaEtika. Opora pro studenty na souvislých pedagogických praxích a pro začínající učitele. Praha: Pedf UK, 2014. ISBN 978-80-729-0794-6.
VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. Pedagogika pro učitele. 2. rozšířené a aktualizované vydání.Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3357-92.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (05.02.2020)
Absolvování praxe v plném rozsahu, který předepisuje studijní plán. K zápočtu student předloží potvrzení o vykonané praxi (uznána bude i pracovní smlouva). Stručný popis své pedagogické činnosti a certifikát o proškolení studentů před pedagiogickou praxí, který si vykoná v moodlu a sám si vytiskne.
Kurz tvoří následující témata: Základní pravidla a ustanovení pro realizaci praxí, požadavky na studenty a jejich práva Zdůvodnění začlenění bezpečnostní gramotnosti do pregraduální přípravy učitelů Bezpečnostní gramotnost Základní legislativní rámec ve školství Běžná rizika ve škole (úrazy) Dopravní bezpečnost ve školní praxi Mimořádné situace (požáry, ozbrojený útočník ve škole) Kurz je dle pokynů z oddělení praxí pro studenty doporučený jako povinný. Studenti jej realizují zcela samostatně. Po samostatném absolvování kurzu si studenti sami vygenerují certifikát, který strvzuje úspěšné splnění podmínek kurzu a poté jej předloží garantovi praxe. Certifikát může sloužit studentům také jako doklad o absolvování, pokud tato školení požaduje škola, na které je student na praxi.
Odkaz na kurz: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=2463 heslo pro samostatný zápis studenta do kurzu: SKOLA HROU
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (09.02.2020)
To the credit students submit a certificate of completed practice to the extent set by the curriculum (it can also be an employment contract), a brief description of pedagogical activities and a printed certificate from the course "Training before Pedagogical Practice".
Course content:
Basic rules and provisions for the implementation of practice, requirements for students and their rights.
Rationale for integrating security literacy into undergraduate teacher training.
Security literacy.
Basic legislative framework in education.
Common risks at school (injuries).
Traffic safety in school practice.
Emergencies (fires, armed attacker at school).
The cabinet of practice requires a new electronic course in moodle "Training before Pedagogical Practice", this course is recommended as compulsory. Students realize it independently. Upon a completion of the course, students will generate a certificate, which confirms the successful fulfillment of the course conditions and then submit it to the practice guarantor. The certificate can also serve as a proof of completion the course - the school can request it.